دستیابی ایرانول به بیشترین رشد سوددهی شرکت های روان کار

مجمع شرکت نفت ایرانول منتهی به سال مالی ۱۳۹۵ برگزار و برای نخستین بار شرکت نفت ایرانول بیشترین رشد سوددهی شرکت های تولید روغن را به خود اختصاص داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت نفت ایرانول، این شرکت بیشترین رشد سوددهی عملیاتی با ۱۴ درصد و سود خالص با ۳۹ درصد افزایش را بین شرکت های تولید روغن در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۴ به خود اختصاص داد.
عیسی اسحاقی، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول، در نشست مجمع ایرانول، با ارائه گزارشی از فعالیت دو سال اخیر، گفت: رشد سوددهی، اجرای پروژه های اساسی و اصلاح ساختاری، توجه به نیروی انسانی، کاهش ۳ درصدی بهای تمام شده محصولات، صرفه جویی و کاهش هزینه ها، افزایش سهم بازار و کاهش خام فروشی و تدوین استراتژی بلندمدت برای این شرکت از جمله دستاوردهای ایرانول در دو سال اخیر است.
اسحاقی اظهار داشت: همچنین کسب رکورد تولید و فروش مقداری و مبلغی محصول نهایی، افزایش سوددهی و حجم صادرات به ویژه محصول نهایی سبب شده تا سهم بازار ایرانول حدود ۴ درصد افزایش، خام فروشی ۳۰ درصد کاهش و فروش مقداری محصول نهایی ۳۰ درصد افزایش یابد.
وی از بهره برداری پایانه صادراتی ایرانول ، برج خنک کننده پالایشگاه آبادان و خط ریلی حمل محصولات صادراتی ظرف سه ماه آینده خبر داد و گفت: استراتژی «ایرانول ۱۴۰۴»، به زودی نهایی و تصویب می شود که بر اساس این برنامه، طی هشت سال، خام فروشی ایرانول تقریبا به صفر می رسد.
در مجمع منتهی به سال مالی ۱۳۹۵ شرکت ایرانول، همچنین اعلام شد: سود ایرانول از ۱۴۵ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۲۰۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافته که ناشی از کاهش قابل ملاحظه هزینه های مالی و بهای تمام شده فروش، تغییر در سیاست های فروش و فروش ساختمان مازاد این شرکت است.
با تصویب مجمع شرکت ایرانول، به ازای هر سهم ۱۸۰ تومان سود تقسیم شد. این سود در سال پیش از آن به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان تقسیم شده بود.
در مجمع فوق العاده شرکت ایرانول که با هدف افزایش سرمایه پس از نشست مجمع عادی برگزار شد نیز سهامداران بعد از ۱۰ سال، با ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در دو مرحله موافقت کردند.