اجاره ۷ فروند هواپیمای ایرباس توسط «صبا اورسیز»

شرکت‌های «صبااورسیز» و Calc توافقنامه ۷ فروند هواپیمای ایرباس را امضا کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، از مواردی است که صندوق بازنشستگی کشوری در چهار سال گذشته به آن اهتمام ورزیده و در بخش‌های مهمی در این حوزه، فعالیت کرده است. از جمله این اقدامات می‌توان به توافقنامه اجاره ۷ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰A و ۳۲۱A بین شرکت صبا اورسیز و شرکت Calc اشاره کرد.
بنا بر گزارش معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، سال گذشته با توجه به ضرورت تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان و مزیت‌هایی مانند کاهش قیمت خرید به دلیل اخذ تخفیف توسط شرکت Calc از شرکت هواپیمایی ایرباس و در پی آن خرید هواپیماهای اجاره ای حتی در سال اول به قیمت نازل‌تر از قیمت فروش سازنده، این قرارداد منعقد شده است.
از مزایای این توافقنامه آن است که امکان خرید هواپیماها در طول مدت اجاره با تخفیف قابل توجهی نسبت به قیمت فروش رسمی ایرباس فراهم می‌شود. همچنین استفاده از ضمانت صندوق بازنشستگی کشوری، برقراری خطوط دور پرواز در آسمان، کاهش هزینه‌های ثابت در شرکت آسمان به نسبت هر هواپیما و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری و کاهش میانگین سن ناوگان هواپیمایی آسمان، از دیگر مزایایی است که این طرح و سرمایه‌گذاری دارد.

خبرنگار: محسن دلیلی