تهران میزبان ۳۱۹ بازنشسته ورزشکار از سراسر کشور

نخستین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری فردا (دوشنبه) با حضور ۳۱۹ بازنشسته زن و مرد ورزشکار در تهران آغاز بکار می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت و گو با اصحاب رسانه، اظهار داشت: نخستین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در ۵ رشته ورزشی دارت، شنا، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی و تنیس روی میز در تهران برگزار و ۳۱۹ بازنشسته زن و مرد از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می پردازند.
عباس رشیدی، با یادآوری اینکه مرحله مقدماتی جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری با حضور ۵ هزار ورزشکار در اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این مسابقات با اهدای لوح و مدال از نفرات اول تا سوم قدردانی شد و ۳۱۹ نفر نیز به عنوان نفرات اول این مسابقات برای حضور در مرحله نهایی و سراسری جشنواره ورزشی بازنشستگان به تهران معرفی شدند.
رشیدی افزود: از میان ۳۱۹ نفر ورزشکار، ۱۳۹ نفر زن و ۱۸۰ نفر مرد در این مسابقات حضور دارند. میانگین سنی ورزشکاران شرکت کننده ۵۷.۵ سال است.
وی ادامه داد: مسن ترین بانوی ورزشکار حاضر در این جشنواره، متولد ۱۳۱۸ با ۷۸ سال سن از استان اصفهان است که در رشته دارت شرکت کرده و مسن ترین ورزشکار مرد نیز متولد ۱۳۲۰ با ۷۶ سال سن از استان کرمان است که در رشته شطرنج به رقابت می پردازد.
رشیدی با اشاره به اهداف مهم برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای جلوگیری از فقر حرکتی در میان بازنشستگان، انتقال شادی و نشاط به جامعه با اجرای فعالیت های ورزشی بازنشستگان در کل کشور، افزایش امید به زندگی، ارتقای وضعیت اجتماعی و توجه به منزلت بازنشستگان از جمله اهداف برگزاری و توسعه جشنواره ورزشی است.
وی همچنین تصریح کرد: برای اشاعه و ترویج فرهنگ نشاط و سلامتی در میان جامعه بازنشستگان، مشارکت تنگاتنگ رسانه ها با صندوق بازنشستگی کشوری بسیار حیاتی است تا این فرهنگ به تدریج در میان خانواده ها و جامعه هدف ایجاد شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در بخش فنی این جشنواره از تخصص و ظرفیت فدراسیون های ورزشی مربوطه استفاده شده است، گفت: علاوه بر همکاری فدراسیون ها در بحث های کارشناسی، از تیم های پزشکی و داوری فدراسیون ها نیز استفاده می شود.
وی نگاه بلندمدت صندوق بازنشستگی کشوری به ورزش و سلامت بازنشستگان را برگزاری المپیاد ورزشی در سال های آینده عنوان کرد و افزود: این نگاه بلندمدت در کنار تعیین شاخص های نشاط و سلامتی در میان جامعه بازنشستگان کشوری توسط دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، می تواند به گسترش شادابی و امید به زندگی در میان بازنشستگان کمک کند.
رشیدی با اشاره به هزینه یک هزار میلیارد تومانی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری در هر سال، تاکید کرد: در صورت توسعه و همه گیر شدن ورزش در میان جامعه هدف، قطعا از هزینه های درمانی این عزیزان به میزان چشمگیری کاسته می شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ