پیگیری صندوق برای ترمیم حقوق بازنشستگان

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق پیگیر جدی ترمیم حقوق بازنشستگان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا ترابی در آیین افتتاح نخستین جشنواره ورزشی سراسری بازنشستگان کشوری که امروز (دوشنبه) در سالن شهید بهنام محمدی تهران برگزار شد، اظهار داشت: متوسط حقوق بازنشستگان کشوری امسال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که این مقدار قطعا در شان بازنشستگان کشوری نیست و باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری و دولت یازدهم به وضعیت معیشت بازنشستگان توجه دارند، گفت: بازنشستگان کشوری در دولت های نهم و دهم ۳۵ هزار میلیارد تومان از حقوق خود را دریافت نکردند که این امر موجب کاهش ۶۷.۷ درصدی قدرت خرید آن ها تا پایان سال ۹۱ شد.
ترابی افزود: در چهار سال اخیر، خلاف دولت های نهم و دهم، افزایش حقوق بازنشستگان کشوری براساس قانون، متناسب یا بیش از تورم پرداخت شده، اما هنوز پاسخگوی این میزان بدهی نیست.
وی با بیان اینکه پیگیری مستمر و رایزنی های متعدد با دستگاه ها و مراجع ذیربط در چهار سال اخیر از سوی صندوق همواره انجام شده است، تاکید کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان از سوی دولت تخصیص یافت، اما این میزان تخصیص تا جبران خسارت ۳۵ هزار میلیارد تومانی فاصله بسیاری دارد.
ترابی همچنین گفت: اجرای پرداخت مستقیم حقوق از خزانه کشور به حساب شخص بازنشسته، تامین سالانه یک هزار میلیارد تومان برای برقراری بیمه تکمیلی درمان، اجرای سیستم نظارت هوشمند بیمه تکمیلی درمان، اجرای نظام آموزش بازنشستگان به ویژه در حوزه آلزایمر، تغذیه و ورزش و توجه به ساخت خانه های امید از جمله فعالیت های جانبی صندوق بازنشستگی کشوری برای جبران وضعیت این عزیزان طی سال های اخیر است.
وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان حق بزرگی بر گردن کشور و مسوولان نظام اسلامی دارند، تصریح کرد: وضعیت کنونی بازنشستگان قطعا مورد توجه مدیران صندوق بازنشستگان کشوری است و از این شرایط همه مسوولان نگران و ناراحت هستند و به همین دلیل نیز تلاش می کنند تا بخشی از مشکلات را به هر شکل ممکن حل کنند.
ترابی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با جدیت به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان دستگاه های مختلف و ترمیم حقوق این عزیزان است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ