بازگشت پنج ملک دیگر به صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در دو سال گذشته املاکی در خیابان فرشته، منطقه مینی سیتی و عظیمیه کرج از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی خارج شده و به دارایی های بازنشستگان کشوری بازگشته است، گفت: پنج ملک دیگر که در استان های گلستان، هرمزگان، اصفهان و آذربایجان شرقی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده بود، پس گرفته شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اجاره ملکی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع در سال ۸۲ از سوی شرکت ایرانگردی و جهانگردی به شهرداری چادگان در استان اصفهان، افزود: بر اساس قرارداد، مستاجر می بایست در سال ۸۶ ملک را تخلیه می کرد اما به تعهداتش عمل نکرده و تا سال ۹۵ ملک تخلیه نشد؛ در نهایت در خردادماه امسال از طریق مراجع قضایی استان اصفهان حکم تخلیه و خلع ید شهرداری آن شهر صادر شد.
وی ادامه داد: یکی از املاک تجاری – اداری صندوق بازنشستگی کشوری به مساحت ۳۲ هزار متر و ارزش کارشناسی ۴۲ میلیارد تومان در بندرعباس تصرف شده بود که این زمین با هماهنگی شهرداری بندرعباس رفع تصرف شد.
اسلامیان با بیان اینکه ملکی تجاری – اداری نیز در شهر تبریز با ارزش ۵۳ میلیارد تومان از سوی متروی تبریز و اشخاص حقیقی تصرف شده بود، اظهار داشت: شهرداری برای ملکی که مترو تصرف کرده بود، مجوز تراکم داده بود که خوشبختانه پس از پیگیری های مستمر این ملک بازگردانده شد.
وی بیان داشت: در گرگان نیز دو پلاک با مساحت هشت هزار مترمربع و ارزش ۱۵ میلیارد تومان از تصرف نهادهای دولتی خارج شد.
اسلامیان یادآور شد: کل اسناد مالکیتی صندوق بازنشستگی کشوری که تا قبل از سال ۹۳ فاقد سند و بلاتکلیف بود در سه سال گذشته سند دار و شناسنامه دار شده است.