جشنواره ورزشی بازنشستگان با معرفی نفرات برتر پایان یافت

در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری که با حضور ۳۱۹ ورزشکار بازنشسته زن و مرد در تهران برگزار شد، امروز (چهارشنبه) با تقدیر از ۴۸ ورزشکار برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری که از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه جاری با حضور ۳۱۹ بازنشسته زن و مرد از ۳۱ استان کشور در ۵ رشته ورزشی دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج، تنیس روی میز و شنا در تهران برگزار شد، با معرفی و تقدیر از ۴۸ ورزشکار برتر، پایان یافت.
در رقایت های نخستین جشنواره سراسری بازنشستگان کشوری در رشته «دارت» آقایان، حجت باقری از قزوین به مقام نخست دست یافت و مسعود چرخاب از خوزستان و عادل خسروی از آذربایجان غربی مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. در بخش خانم ها نیز کبری رضایی مقدم از همدان، سوسن خدایی از زنجان و عصمت السادات سعادتمند از استان قم مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
در مسابقات «تنیس روی میز» و در بخش آقایان، نقی دهقانی از اصفهان و محمدعلی دباغ از گلستان مقام های اول و دوم و امیر ذهنی از آذربایجان غربی مقام سوم را کسب کردند. در بخش بانوان نیز مفرح دلچه ای از گیلان، اول شد و فرنگیس آل علی از تهران و ناهید رحمانی زاده تهرانی از استان فارس مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در رشته ورزشی «شطرنج» بانوان نیز طیبه بهرامی از کرمانشاه، روشنک مینایی از زنجان و مهشید پورحیدری از تهران به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند. در بخش آقایان نیز اسماعیل حقیری از گیلان، مصطفی صمدی از اصفهان و غلامرضا گرگوند از استان مرکزی مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
در رشته «تیراندازی با تفنگ بادی»، جمشید فرج پور از گیلان، حسین دهقانی از اصفهان و عبدالرسول آبزن از بوشهر در بخش آقایان و زرین دخت رضائیان از اصفهان، فاطمه حسینی از چهارمحال و بختیاری و سیلا زند وکیلی از مرکزی در بخش بانوان، مقام های برتر را به خود اختصاص دادند.
در نخستین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری و در مسابقات «شنای ۵۰ متر آزاد»، در رده سنی زیر ۶۰ سال، علیرضا ذوالفقاری پور از آذربایجان غربی اول، نورمحمد اونق از گلستان دوم و علیرضا کیهان از تهران سوم شدند. در بخش بانوان نیز محبوبه اخلاقی از البرز، طاهره مسلم از آذربایجان شرقی و فاطمه مخلصی از سمنان حائز رتبه های برتر شدند.
در رشته «شنای ۵۰ متر آزاد» در رده سنی بالای ۶۰ سال نیز پروانه عطایی از کرمانشاه، صغری رجبی از گیلان و مهناز باهران از اصفهان در بخش بانوان اول تا سوم شدند. در بخش آقایان نیز رحمان میرزا خانلری از قزوین، هادی فتحی رئیسی از گیلان و خلیل هاشم زاده از فارس مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
در رشته «شنای ۵۰ متر قورباغه» و در رده سنی زیر ۶۰ سال خانم ها، رویا سلمانی از فارس اول شد و زیبا رحیمیان مشهد از خراسان رضوی و پروین باقری جاغرق از ایلام دوم و سوم شدند. در بخش آقایان نیز مرتضی صادقی از تهران، مسعود جهانگرد از همدان و رضا فکری از خراسان رضوی مقام های برتر را از آن خود کردند.
در همین رشته ورزشی و در رده سنی بالای ۶۰ سال، معصومه نوریان دهکردی از تهران، فریده زرنگار از کرمانشاه و مهوش علی مختاری از گلستان حائز رتبه های اول تا سوم در بخش بانوان شدند و در بخش آقایان نیز محمد غدیر عظیمی از گیلان به مقام نخست دست یافت و سید ابوالفضل سیادت از خراسان جنوبی و محمد حاجی اصغر از تهران دوم و سوم شدند.
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی سراسری بازنشستگان کشوری در تهران، همچنین از «محمد دلیریان» پیشکسوت کشتی فرنگی جهان و عضو صندوق بازنشستگی کشوری تقدیر شد.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ