بازنشستگان باید حرفه خود را ادامه دهند

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه بازنشستگان باید به کار در زندگی اهمیت دهند، افزود: افرادی که بازنشسته می‌شوند باید کار و حرفه‌شان را ادامه دهند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری، امروز با حضور چهره‌های ورزشی و مقامات در سالن شهید بهنام محمدی تهران برگزار شد. در این مراسم سید مصطفی هاشمی طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، با بیان اینکه در لفظ بازنشستگی مانند فارغ‌التحصیلی اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: زمانی که درس در دانشگاه تمام می‌شود، از لفظ فارغ‌التحصیل استفاده می‌کنیم؛ در صورتی که هیچکس از تحصیل فارغ نمی‌شود.
وی ادامه داد: تعبیر بازنشستگی نیز این است که فرد از ابتدا نشسته و دوباره می‌خواهد بنشیند و این معنی، درست نیست. بازنشستگی این نیست که کسی در یک دوره اداری خدماتش تمام شده و کنار گذاشته شود. هیچ اشکالی ندارد افراد با هر عنوان و در هر سطحی، فعالیت خود را ادامه دهند؛ چرا که عدم فعالیت افراد، دور شدن از گوی زندگی است.
هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه بخشی از این فعالیت‌ها، فعالیت‌های شادی بخش و ورزشی است، افزود: ورزش عامل اصلی ورود اکسیژن بیشتر به بدن است و حیات انسان نیز از اکسیژن به دست می‌آید‌ و باعث می‌شود کسانی که از ظرفیت‌های تنفسی‌شان استفاده کنند به بسیاری از بیماری‌ها مبتلا نشوند.
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه مسابقات ورزشی باعث می‌شود انگیزه بوجود بیاید، تصریح کرد: لزوما ورزش کردن به معنای مسابقه دادن نیست، اما هر کسی علاوه بر فعالیت‌های هوازی باید از ورزش‌هایی که عضلات را تقویت می‌کنند استفاده کند. چون عضلات در سن‌های مختلف تحلیل می‌رود و برخی دردها به سراغ انسان می‌آید.
وی اظهار داشت: اینکه در جشنواره‌ای شرکت کنیم و دوستانمان را ببینیم، به ما نشاط و حرارت می‌دهد، اما آنچه به ما سلامتی می‌دهد ورزش‌های هوازی و قدرتی است.
هاشمی طبا با اشاره به اینکه بازنشستگان باید به کار در زندگی اهمیت دهند، افزود: افرادی که بازنشسته می‌شوند باید کار و حرفه‌شان را ادامه دهند. حتی در کارهای منزل نیز مشارکت داشته باشند.
وی در پایان افزود:‌ اگر عقلانیت بیشتری در کشور حاکم باشد و از برخی مشکلات جلوگیری شود و به ایجاد اشتغال در کشور بپردازیم، برای همه افراد جامعه شغل وجود دارد و می‌توانیم به نحو مطلوبی از آنها بهره ببریم.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکاس: راحله شیخ