در محل سومین مدرسه تاریخی کشور انجام شد؛

حضور مدیر استان در گردهمایی پیشکسوتان و معلمان شهرستان بیرجند

درپی دعوت کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از مدیر بازنشستگی استان درخصوص شرکت در گردهمایی پیشکسوتان و فرهنگیان بازنشسته در مکان مدرسه تاریخی شوکتیه بیرجند، محمد باقری‌نژاد در این مراسم حضور یافت.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان جنوبی، در این مراسم که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، جمعی از بازنشستگانی که در آن مدرسه ایام تحصیل خود را سپری نموده بودند به بیان خاطرات تحصیل خود پرداختند.

شایان ذکر است مدرسه شوکتیه یا مدرسه شوکتی یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی بنا شده در دوره قاجار با عنوان سومین مدرسه تاریخ کشور و بعد از مدرسه عالی دارالفنون و مدرسه ابتدایی رشیدیه تبریز، می‌باشد.

مدرسه شوکتیه بیرجند به پیشنهاد محمد ابراهیم خان علم (معروف به شوکت‌الملک اول) بعد از سفر به تهران و آشنا شدن با اقدام امیرکبیر برای ساخت دارالفنون، تصمیم به ساخت مدرسه ای مشابه در سال ۱۳۲۵ هجری قمری، در شهر بیرجند نمود. مدرسه شوکتیه ابتدا به صورت مدرسه ابتدائی بوده و پس از مدتی دبیرستان شوکتیه نیز به آن افزوده شد.