آینده امید بخش برای سهامداران بیمه ملت

رشد سریع بیمه ملت در تولید حق بیمه و اعمال مدیریت ریسک در راستای کاهش نسبت خسارت در سه ماهه آخر سال ۹۵ و سه ماهه اول ۹۶، آینده امید بخشی را به سهامداران این شرکت نوید می دهد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، اولین شورای فصلی معاونین و مدیران بیمه ملت در سال ۹۶ با حضور مدیرعامل این شرکت با هدف ارایه گزارش عملکرد سه ماهه هفته گذشته برگزار شد.
گزارش مدیریت طرح و توسعه شرکت بیمه ملت نشان می دهد، اهداف استراتژیک این شرکت در فصل جدید مدیریتی با رشد سریع در تولید حق بیمه و اعمال مدیریت ریسک در راستای کاهش نسبت خسارت در سه ماهه آخر ۹۵ و سه ماهه اول ۹۶ محقق شده است.
براین اساس، شرکت بیمه ملت پس از ۹ ماه از تغییرات مدیریتی خود، با اتخاذ رویکرد و استراتژی جدید، ۷ محور اساسی شامل پذیرش ریسک متناسب با سرمایه و توانگری مالی، برقراری حاکمیت شرکتی، توسعه و ارتقاء شبکه فروش، حفظ و ارتقا سرمایه های انسانی، توجه خاص به نیازهای مشتریان، حفظ توانگری مالی در سطح یک، رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات شرکت ضمن توسعه عملیات بیمه گری را در دستور کار قرار داد.
بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه اول سال ۹۶ نیز بیمه ملت نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد بی سابقه حق بیمه بالغ بر ۱۳۰ درصد را تجربه کرده است.
افزایش حق بیمه، در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه ملت و کاهش سهم ثالث صورت گرفته به طوری که توانسته در مدت مورد بررسی، بیش از ۱۰ درصد کاهش سهم در رشته زیانده ثالث داشته و با تمرکز بر رشته های کم ریسکتر رشدی معادل ۲۰۰ درصد را در برخی از رشته ها برای اولین بار تجربه کند. بیمه های کشتی با رشد بیش از ۴۰۰ درصد، نفت و انرژی، آتش سوزی و باربری هرکدام با رشد بیش از ۲۰۰ درصد، مهندسی، مسوولیت و اتکایی هر کدام با رشد بیش از ۱۰۰ درصد از جمله رشته های بیمه ای هستند. این در حالی است که آهنگ رشد حق بیمه در رشته استراتژیک بیمه های زندگی نیز با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.
آمارها نشان می دهد، شرکت بیمه ملت توانسته با اتکا به مدیریت و ارزیابی بهینه ریسک، نسبت خسارت در سه ماهه نخست سال جاری را نسبت به دوره مشابه سال قبل، در رشته های مذکور حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. این در حالی است که بیمه ملت طی سالهای گذشته همواره بالاترین نرخ رشد نسبت خسارت در صنعت بیمه را تجربه کرده بود. اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه ملت، تاثیر بسزایی در کاهش نسبت خسارت این شرکت داشته است.
این گزارش حاکی است که رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات شرکت با پیگیری و تعامل های صورت گرفته سبب رشد وصول مطالبات بیمه ملت در این دوره شده است.
توسعه و ارتقاء شبکه فروش از طریق ارائه آموزش های تخصصی، اقدامات حمایتی و پشتیبانی به موقع و موثر از نمایندگان و بدنبال آن رفع مشکلات و رونق بخشیدن به کسب و کار آنها از جمله اهدافی است که در دوره جدید مدیریتی بیمه ملت در دستور کار قرار گرفت.
همچنین شرکت بیمه ملت توانسته است، سطح توانگری یک را حفظ کند. این شرکت در صورت افزایش سرمایه خود در سال های آتی و افزایش ظرفیت نگهداری و سهم اتکایی، در فصل های آتی این روند رشد را تا رسیدن به جایگاه واقعی در صنعت بیمه گسترش دهد.