برگزاری کارگاه آموزشی حکمرانی خوب در صندوق ها

کارگاه آموزشی «حکمرانی خوب در صندوق های بیمه اجتماعی» براساس دستورالعمل های اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) با همکاری سازمان بین المللی کار (ILO) از ۱۲ تا ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷ (۲۲ تا ۲۶ خرداد) در تورین ایتالیا برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کارگاه آموزشی حکمرانی خوب برای صندوق های بیمه اجتماعی با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، بلژیک، نپال، سیرالئون، سومالی و مالدیو در تورین ایتالیا به مدت پنج روز برگزار شد.
این کارگاه آموزشی یکی از چهار کارگاه برگزار شده در دوره آموزشی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) است که با حضور مدرسانی از کشورهای آرژانتین و آفریقای جنوبی و با شرکت ۱۰ نفر از نمایندگان کشورهای مختلف جهان از جمله میکائیل عظیمی، مدیرعامل موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا و فریبا بهزاد، کارشناس امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.
«اصول حکمرانی خوب برای مدیران»، «برنامه استراتژیک و مدیریت ریسک های اجرایی»، «محاسبات اکچوئری و تعامل با حسابرسی»، «اصول مدیریت سرمایه گذاری»، «تجربه سایر کشورها»، «کنترل فساد و کلاهبرداری»، «استاندارد خدمات برای اعضا و بهره برداران»، «سیاست های منابع انسانی» و «سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات» از جمله مباحث اصلی این کارگاه آموزشی پنج روزه بود.
فراگیران، پس از گذراندن مباحث اصلی کارگاه، ضمن انجام تمرین های مشارکتی و گروهی با ارائه پاورپوینت موضوعی، چالش های حاکم بر سازمان خود را شرح داده و با استفاده از آموزش های ارائه شده و رهنمودهای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی، به روش های برطرف کردن مشکلات مطرح شده می پرداختند.
همچنین فراگیران این دوره آموزشی، دو هفته پس از اتمام دوره، فرصت داشتند تا گزارش کامل خود را در قالب مقاله علمی برای مرکز آموزش اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی در تورین ایتالیا ارسال کنند.

عکاس و خبرنگار: فریبا بهزاد