بدهی بزرگ کفش ملی تسویه شد

مدیرعامل گروه صنعتی ملی از تسویه حساب بخش عمده ای از بدهی های کفش ملی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی کفش ملی، علی شالباف، مدیرعامل گروه صنعتی ملی در نشست اعضای هیات مدیره کفش ملی و مدیران مناطق مختلف این شرکت، از تسویه حساب بخش عمده ای از بدهی های کفش ملی خبر داد و گفت: در ماه های اخیر بخش عمده بدهی کفش ملی پرداخت شده و آنچه در حال حاضر در گردش مالی این شرکت قرار دارد، بدهکاری و بستانکاری های متعارف مالی در این صنف است.
شالباف با بیان اینکه کفش ملی به عنوان یکی از سرمایه های بی بدیل در حوزه صنعت و تجارت کشور مطرح است، افزود: به جرات می‌توان گفت که کفش ملی در شش دهه فعالیت، از نظر مجموعه فروشگاه ها و پراکندگی جغرافیایی، بی رقیب در ایران و حتی خاورمیانه بوده و ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و بازشکوفایی دارد.
وی افزود: برندسازی برای شرکتی نوپا که مردم هیچ ذهنیتی از آن ندارند بسیار آسان تر از باز تعریف و مطرح کردن دوباره برندی با قدمت ۶۰ سال است.
شالباف با تاکید بر اینکه «مشتری مداری» یکی از اصول مهم در توسعه سهم کفش ملی در بازار داخلی است، تصریح کرد: سه هدف مهم در گروه صنعتی ملی یعنی توسعه سهم بازار، ارتقا بهره وری عملیاتی و توسعه بهره وری سرمایه انسانی در سال ۱۳۹۶ تعریف شده و در حال حاضر به منظور شناخت مشتریان، تحقیقات جامع بازار، در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی اظهار داشت: تحقیقات میدانی صورت گرفته، نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، اصلی‌ترین مشتریان کفش ملی را مردان بالای ۳۰ سال تشکیل می دهند؛ بنابراین لازم است ضمن حفظ این بخش از مشتریان، سایر اقشار جامعه همچون زنان، جوانان و کودکان نیز که نیاز مصرفی بیشتری دارند، مورد توجه قرار گیرند.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی، گفت: توسعه شهری و تغییر ذائقه مشتریان، پس از گذشت شش دهه، سبب کاهش بازده بخشی از فروشگاه های کفش ملی شده است. براین اساس، انتقال شعبه های کم بازده به مراکز تجاری جدید و بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه سیستم جامع مدیریت اطلاعات یا ERP می تواند دسترسی به تازه ترین داده ها در مجموعه کفش ملی را میسر کند، گفت: این سیستم، سلسله اعصاب سازمان است و می تواند همانند عصب در بدن انسان، سریع ترین واکنش های سازمانی را ایجاد کند. همچنین می تواند از زمان تولید محصول تا رسیدن آن به دست مشتریان را به راحتی رصد کرده و اطلاعات لازم را جمع آوری و تحلیل کند.