ضرورت تبادل تجارب بین مدیران خانه های امید

مدیر خانه امید شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی، گفت: باید تعامل بین مدیران خانه های امید در سراسر کشور برقرار شود تا با تبادل تجارب اهداف این اماکن فرهنگی و آموزشی بهتر اجرایی شود؛ ضمن اینکه مدیران به این روش می توانند از راهکارهای کارآمد یکدیگر برای ارتقا کیفیت فعالیت ها و جلب و جذب بازنشستگان بهره مند شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مجید بهلولی با بیان اینکه انجام مسوولیت های خانه امید نیازمند امکانات و اختیارات لازم از جمله بودجه و نیروی انسانی است، افزود: با توجه به بند ۶ ماده یک آئین نامه نظارت بر خانه های امید، مدیر اجرایی، مسوول اجرای سیاست های تعیین شده و امور جاری در خانه امید است، در صورتیکه انجام این مسوولیت نیاز به امکانات و اختیارات از جمله بودجه و نیروی انسانی دارد.
وی با بیان اینکه مدیران خانه های امید در استان های مختلف کشور امکانات لازم را برای مدیریت این اماکن در اختیار ندارند، اظهار داشت: برای مدیریت خانه های امید سراسر کشور باید طرحی جامع تدوین شود، مدیران مجرب و فعال به کار گرفته شده و امکانات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.
بهلولی بیان داشت: مسوولان کشوری باید برای مدیران خانه امید، سمینار و کارگاه های آموزشی برگزار کنند؛ همچنین کارشناسان این صندوق برای مسوولان خانه های امید نشست های توجیهی و هم اندیشی برپا کنند.
مدیر خانه امید شهرستان میانه گفت: در حال حاضر درآمد حاصل از اجاره استخر آب درمانی به حساب تهران واریز می شود که اگر همین درآمد به مدیریت خانه امید اختصاص یابد، می تواند بخش مهمی از هزینه های این مکان را تامین کند.
بهلولی با بیان اینکه در خانه امید میانه خدمات آموزشی، فرهنگی و سلامت ارائه می شود، یادآور شد: خانه امید شهرستان میانه، در حال حاضر فاقد سالن ورزشی، کتابخانه و سالن مطالعه بوده و سالن همایش ۹۰ نفری آن نیز با کمبود امکانات مواجه است؛ به همین دلیل نیاز است تا مورد توجه بیشتر مسوولان قرار گرفته و خدماتی چون حضور نمایندگی های بیمه تکمیلی و شرکت هواپیمایی آسمان در آن احساس می شود.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی