دانشگاه ویژه سالمندان در تهران راه‌اندازی می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از راه اندازی دانشگاه نسل سه، ویژه سالمندان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برای راه اندازی این دانشگاه، اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محسن سلمان نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این دانشگاه از بین رفتن شکاف های نسلی و افزایش نقش سالمندان در جامعه است.
سلمان نژاد بیان داشت: در این دانشگاه، اساتید دانشگاه یا افراد دارای تجربه و دانش، به سالمندان، مهارت ها و آموزه های لازم را آموزش داده و موضوعات مختلفی از جمله ادبیات، رایانه و مدیریت در آن تدریس می شود.
وی افزود: الگوی دانشگاه نسل سه، ویژه سالمندان، بر اساس آموزش های محله محور است که پیش از این به صورت آکادمیک و آزمایشی در دو شهر رفسنجان و زاهدان راه اندازی شده است.
سلمان نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۹.۳ درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال سن دارند و جمعیت سالمند محسوب می شوند، تاکید کرد: با صنعتی شدن سبک زندگی، برخی نقش های سالمندان در جامعه کاهش یافته؛ بنابراین با به روز کردن دانش آنان و فعال شدن آن ها، نقش سالمندان در جامعه پررنگ تر می شود.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: این دانشگاه با همکاری تشکل های مردم نهاد با هدف توانمندسازی سالمندان به زودی راه اندازی می شود.