بهبود حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت قرار گیرد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دولت یازدهم از دوسال گذشته تاکنون تلاش کرده با تامین ردیف بودجه که سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال معادل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، حقوق بازنشستگان را تا حدودی بهبود بخشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما، با ابراز تاسف از تاخیر در صدور احکام برخی بازنشستگان، گفت: زمان صدور احکام بازنشستگی بین یک تا ۱۰ روز است و حقوق همه بازنشستگان کشوری در نخستین ماه صدور حکم بازنشستگی قابل پرداخت است.
وی افزود: تاخیر در صدور احکام بسیار نادر است و برخی مشکلات قانونی دلیل اصلی این تاخیرها است.
اسلامیان تعداد افرادی که در سال ۹۵ به سن بازنشستگی رسیده اند بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه متوسط سن بازنشستگی در کشور ۵۱ و نیم سال است این میزان را در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین دانست و افزود: این روند علاوه براینکه صندوق ها را از نظر هزینه ای با چالش جدی روبرو کرده، کشور را از تجربه نیروهای متخصص و توانمند محروم کرده است.
وی همچنین به فاصله معنادار حقوق بازنشستگان و شاغلان که علت آن تورم سال های گذشته است، اشاره و ابراز امیدواری کرد: دولت با تامین بودجه مورد نیاز، ترمیم حقوق بازنشستان کشوری را هرچه زودتر اجرایی کند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: دولت یازدهم از دوسال گذشته تاکنون تلاش کرده است با تامین ردیف بودجه که سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال معادل ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود، حقوق بازنشستگان را تا حدودی بهبود بخشد.