نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

تکریم بازنشستگان وظیفه همه مسئولین است

در راستای پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری،  مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی به همراه روسای کانون های بازنشستگان کشوری ، آموزش و پرورش استان و همچنین رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه با حجت الاسلام و المسلمین سبزی نماینده مردم شریف ساوه  و زرندیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ، در این دیدار صدیقه حسامی ضمن ارائه گزارش از  فعالیت ها و اقدامات صندوق در حوزه های مختلف برای بازنشستگان پرداخت سپس به بیان آن دسته از مشکلات و خواسته های ملی و منطقه ای بازنشستگان و موظفین که نیازمند همکاری و پیگیری نمایندگان مجلس پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد سبزی نماینده مردم شریف ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما هرگامی برداریم در واقع برای خودمان برداشته ایم؛ بازنشستگان امروز وضعیت نامساعدی را دارند و ما این مسئله را درک می کنیم و هر کدام از ما توی خانواده یک بازنشسته داریم که با وجود فرزندان و نوه ها حقوق دریافتی شان جوابگوی این مسئله نیست.

وی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم سالانه نیست و کسی که به بازنشستگی نائل شده باید زندگی آرامی را سپری کند، در صورتی که بازنشستگان تمام دغدغه مشکلات مالی است و این مسئله کرامت بازنشستگان را زیر سوال می برد. مطمئن باشید من و همکارانم در مجلس پیگیر این مسئله هستیم. به طور مرتب و روزانه در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات بازنشستگان هستیم.

سبزی، در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان ابراز امیدواری کرد که در حدود اعتبارات مالی موجود بتوان متناسب سازی حقوق را در برنامه هفتم توسعه اجرایی کرد. با اجرای بخشی از متناسب سازی حس امیدی در بازنشستگان ایجاد می شود که این مورد در حال پیگیری است.

وی در خصوص خواسته بازنشستگان مبنی بر دائمی شدن قانون مذکور نیز گفت که این موضوع در دست پیگیری قرار گیرد.

در ادامه این دیدار رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ساوه با اشاره به اینکه بازنشستگان شهرستان ساوه فاقد مکان مناسبی جهت دورهمی و انجام فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی به صورت گروهی هستند خواستار ساخت خانه امید بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی کشوری در آن شهرستان شد.

حجت الاسلام و المسلمین سبزی در همین رابطه گفت: با پیگیری از مسولین و مقامات شهرستان تلاش می کنیم زمین مناسبی برای این ساختمان در نظر گرفته شود تا بتوانید با مساعدت های مربوطه در این خصوص اقدام کنید.