شماره ۳۲۰ نشریه ثمر منتشر شد

شماره ۳۲۰ نشریه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی «ثمر» در ۶۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در استان ها»، «روابط عمومی صندوق ها و ایجاد درک مشترک» و همچنین «پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری» از جمله محورهای مهم این شماره از نشریه ثمر است.
محمود اسلامیان در یادداشت شماره ۳۲۰ ثمر با عنوان «مطالبات بازنشستگان باید اولویت بندی شود» آورده است: از سال های گذشته تا امروز، بازنشستگان کشوری با مشکلات و مطالبات عدیده ای مواجه بوده و هستند که این مساله بر مسوولان کشور پوشیده نیست؛ به همین دلیل نیز دولت یازدهم و صندوق بازنشستگی کشوری در چهار سال اخیر، تمام همت خود را صرف توجه به بهبود معیشت بازنشستگان و سهولت دسترسی آنان به خدمت متنوع صندوق کردند.
اسلامیان پیشنهاد کرده است: کانون های بازنشستگی و بازنشستگان سراسر کشور در سال جاری در کنار پیگیری افزایش حقوق ها، تلاش کنند تا یک ردیف بودجه در اعتبارات کل کشور به بحث بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اختصاص یابد و این مهم در اولویت همکاری با صندوق و رایزنی با مسوولان دولت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.
در شماره ۳۲۰ نشریه ثمر، علاوه بر پاسخ به پرسش های بازنشستگان، روش های احراز هویت بازنشستگان کشوری در خارج کشور از طریق پیام رسان اسکایپ و مهم ترین رویدادهای صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تحت پوشش آن، پرونده ۹ صفحه ای با عنوان «جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در استان ها» به چاپ رسیده که حاوی تصاویر برگزیده از جشنواره ورزشی در استان های مختلف کشور، گزارشی از برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان و همچنین مقاله ای درباره روش های دور شدن از افسردگی است.
«صندوق بازنشستگی؛ نگاهی به پشت سر»، «کلید برنامه ریزی هوشمند برای دوران بازنشستگی» و «پرداخت وام ضروری بازنشستگان ۱۹ ساله شد» عناوین مطالب خواندنی در بخش جامعه این شماره از نشریه ثمر است.
در شماره ۳۲۰ ثمر همچنین پرونده ویژه ای درباره «روابط عمومی صندوق های بازنشستگی» تدارک دیده شده که حاوی مجموعه یادداشت ها، مقاله ها و گزارش هایی برای فهم چرایی نیاز صندوق ها به روابط عمومی قوی و پویا و بیان کارکردهای مهم نهاد روابط عمومی در صندوق های بازنشستگی و بیمه ای به ویژه صندوق بازنشستگی کشوری است.
گفت و گو با ابراهیم رستمیان مقدم درباره «روابط عمومی ها و ایجاد درک مشترک از وضعیت صندوق ها»، گفت و گو با داوود زارعیان با موضوع «روابط عمومی صندوق ها در فضای مجازی چه کنند؟» و همچنین مجموعه یادداشتی هایی با موضوعات متنوعی چون سالمندی در عصر اینترنت همه چیز، روابط عمومی الکترونیک؛ شتاب دهنده استارت آپ ها، روابط عمومی و آینده نگری صندوق ها، دیپلماسی گفتمانی روابط عمومی و کارکردهای اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی مجازی، از دیگر بخش هایی است که در پرونده ویژه شماره ۳۲۰ ثمر به چاپ رسیده است.
ماهنامه ثمر، برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه، ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک ‏pri@cspf.ir‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.
همچنین بازنشستگان کشوری می توانند ‏سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به نشانی اینترنتی info@cspf.ir صندوق بازنشستگی ‏کشوری ارسال کرده و پاسخ آن را در بخش بی تعارف ثمر دنبال کنند.