کاهش سن بازنشستگی فشار مضاعف بر صندوق های بازنشستگی

استاندار خوزستان گفت: در دهه آینده، یکی از مشکلات پیش رو در کشور، صندوق‌های بازنشستگی است و کاهش سن بازنشستگی موجب فشار مضاعف به این صندوق ها است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامرضا شریعتی در مراسم بزرگداشت هفته تامین اجتماعی و بهزیستی، با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی از مشکلات و کاستی‌های مهم کشور در دهه آینده است، اظهار داشت: باید با ایجاد همکاری و تعامل در کشور از پیچ تندی که اقتصاد ایران پیش رو دارد، عبور کرد. اکنون سن امید به زندگی افزایش یافته، اما سن بازنشستگی کاهش پیدا کرده که این امر موجب فشار مضاعف به صندوق‌های بازنشستگی می‌شود.
وی افزود: استفاده از نیروهای جوان خوب است، اما با کاهش سن بازنشستگی، نیروهای موثر کاری در یک مجموعه کنار گذاشته می‌شوند و با کنار رفتن این نیروهای پرتوان و به کار گرفتن نیروهای جایگزین، کشور از خدمات این نیروها محروم شده و در نتیجه فشار مضاعفی به صندوق‌های بازنشستگی وارد می‌شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: توسعه اقتصادی کشور امر مهمی است و باید با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی با محوریت تولید علم، سهم کشور از اقتصاد دنیا افزایش پیدا کند. این امر می‌تواند به صندوق‌های بازنشستگی نیز کمک کند.
شریعتی تاکید کرد: دولت مشکل این صندوق‌ها را مشکل خود می داند و رفع این مشکلات را در اولویت کاری خود قرار داده است.