پگاه لرستان و راه اندازی بزرگترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور

بزرگترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور با ظرفیت تولید روزانه ۱۵ تن پودر شیر خشک صنعتی در شرکت شیر پگاه لرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، بزرگترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور با ظرفیت تولید روزانه ۱۵ تن پودر شیر خشک صنعتی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار لرستان، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی و مسوولان استانی در شرکت شیر پگاه لرستان به بهره برداری رسید.
کارخانه محصولات پودری پگاه لرستان در هر ساعت، ظرفیت دریافت ۱۰ تن شیر خام و تولید روزانه ۱۵ تن پودر شیر خشک صنعتی را دارد. با بهره برداری از این کارخانه جدید، برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
علی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید شیرخشک صنعتی در غرب کشور است که می تواند ظرفیت تولید شرکت پگاه لرستان را تا دو برابر افزایش دهد.
رومی ضمن تاکید بر تدوین استراتژی های هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی مبتنی بر ایجاد اشتغال پایدار و همسو با سیاست های دولت، از افتتاح مجتمع کشت و صنعت و دامپروری الیگودرز خبر داد و گفت: این مجتمع، ظرفیت دو هزار راس گاو شیرده و در مجموع پنج هزار راس گاو با تولید روزانه ۸۰ تن شیرخام را دارد و به عنوان دومین پروژه عظیم این هلدینگ در استان لرستان فعالیت خواهد کرد.