چهار استان میزبان بیشترین تعداد کهنسالان ایران

چهار استان کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران بیشترین جمعیت کهنسال کشور را در خود جای داده اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، خبرگزاری ایرنا با انتشار گرافیک اطلاع رسان با عنوان «ایرانیان کهنسال در کدام استان ها زندگی می کنند؟» با استفاده از داده های مرکز آمار ایران، به ترتیب چهار استان کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران را دارای بیشترین جمعیت بالای ۱۰۰ سال اعلام کرد.
براین اساس، استان کردستان با یک هزار و ۱۳۶ نفر جمعیت بالای ۱۰۰ سال در رتبه نخست قرار دارد. از این تعداد ۸۶۳ نفر مرد و ۲۷۳ نفر زن هستند. استان کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
استان سیستان و بلوچستان نیز ۷۶۰ نفر جمعیت بالای ۱۰۰ سال دارد. از این میان، ۳۱۷ نفر مرد و ۴۴۳ نفر زن هستند. این استان نیز دو میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.
استان آذربایجان غربی، ۶۲۸ نفر بالای ۱۰۰ سال دارد که ۴۲۸ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن هستند. آذربایجان غربی نیز در حال حاضر، سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.
چهارمین استان کشور که بیشترین جمعیت کهنسال را در خود جای داده، استان تهران با ۵۱۱ نفر است که از این تعداد ۲۰۱ مرد و ۳۱۰ زن، بالای ۱۰۰ سال سن دارند. استان تهران براساس آمار، ۱۳ میلیون و ۲۶۷ نفر جمعیت دارد.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
گرافیک اطلاع رسان: خبرگزاری ایرنا