آموزش مهارت به ۵۰ هزار بازنشسته کشوری

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیش بینی کرد: امسال ۵۰ هزار بازنشسته کشوری بر اساس تفاهمنامه این سازمان با صندوق بازنشستگی کشوری آموزش مهارت کسب می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رحمت الله رحمتی در اولین گردهمایی سفیران مهارت آموزی بازنشستگان کشوری در محل هتل المپیک تهران با تقدیر از مسئولین صندوق بازنشستگی از این اقدام مناسب گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صندوق بازنشستگی کشوری و کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد، بازنشستگان و فرزندان آن ها می توانند از تخفیفات هزینه در آموزشگاه های آزاد بهره مند شوند.
رحمتی ادامه داد: همچنین براساس تفاهمنامه ای که بین انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و صندوق بازنشستگی کشوری منعقد شده، قرار است بخشی از هزینه آموزش در آموزشگاه های آزاد تخفیف داده شود، که بخشی در قالب یارانه از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و مابقی از سوی بازنشستگان متقاضی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نیمی از آموزش های مهارتی در کشور توسط بخش دولتی و نیمی دیگر توسط بخش خصوصی یعنی آموزشگاه های آزاد، انجام می شود، گفت: بازنشستگان یا فرزندان آنها در صورت معرفی می توانند در بخش دولتی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این مهم را بر عهده دارد، به صورت رایگان آموزش مهارت دریافت کنند.
رحمتی اظهار داشت: بازنشستگان، سرمایه های بی بدیل کشور هستند که سال های زیادی در مسیر خدمت به جامعه گذرانده اند و نباید در دوران بازنشستگی گوشه نشین و افسرده شوند.
وی افزود: در همین راستا و برای خدمت به این قشر از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نهادهای مرتبط دیگر، برنامه های سازنده ای در نظر گرفته شده و گام های ابتدایی برداشته شده که امید می رود در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبت این اقدامات باشیم.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به روز ششم مرداد ماه «روز ملی مهارت»، گفت: این نشست در آستانه هفته ترویج فرهنگ مهارت آموزی برگزار شده و عزیزان حاضر در این گردهمایی احکامی دریافت می کنند که براساس آن، سفیران مهارت آموزی بازنشستگان خواهند شد.