افزایش ۱۸.۵ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری زیر دو میلیون تومان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به منابع صندوق، میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری با حقوق زیر دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ۱۸.۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری که در هتل المپیک تهران برگزار شد، با اشاره به تشکیل اولین مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی اظهار داشت: این مجمع با همت روسای کانون‌های بازنشستگی شکل گرفته و امید است مشکل قانونی ثبت آن در وزارت کشور با رایزنی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل شود.
اسلامیان با بیان اینکه در حوزه بازنشستگان، دو مساله وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نخست، مساله معیشت و زندگی بازنشستگان که تحقیقات نشان می‌دهد، در هشت سال دولت نهم و دهم، افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم نبوده است. در آن هشت سال عقلانیت در همه حوزه ها از دست رفته بود و بازگرداندن آن در مدت کوتاه بسیار سخت بود. خرسندیم که در دولت آقای روحانی عقلانیت در کشور حاکم شده است.
وی با بیان اینکه در جشنواره ورزشی به مدیران صندوق تاکید شد که امور جشنواره باید به خود بازنشستگان سپرده شود، عنوان کرد: در میان بازنشستگان، بهترین افراد در حوزه های مختلف از جمله ورزش وجود دارد که می‌توانند امور را به دست بگیرند. خوشبختانه امسال ۹۰ درصد مدیریت جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری توسط خود بازنشستگان انجام شد.
اسلامیان با بیان اینکه روند کاهشی قدرت خرید بازنشستگان در دولت نهم و دهم تا حد زیادی کنترل شده است، تصریح کرد: البته اصلاح این روند زمان‌بر است. در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح رده‌های پایین تر حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص یافت و در سال ۹۶ نیز ۲۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه صندوق، تخصیص داده شد تا امسال، میانگین افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق زیر دومیلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۱۸.۵ درصد افزایش یابد.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکاس: راحله شیخ