ایستادگی در برابر تعدی به اموال بازنشستگان کشوری

نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات، گفت: از تمامی ساز و کارهای قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق و تعدی به اموال مردم به ویژه بازنشستگان کشوری استفاده می کنیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مهدی دشتکی حصاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس، از اتخاذ تدابیر قانونی در برخورد با معارضینی خبر داد که قصد دست اندازی به هتل جهانگردی آبگرم محلات را دارند و گفت: پیدایش ریشه های این اختلافات در سال های گذشته است. اراضی این مجتمع جهانگردی، با اجرای یک طرح ملی در سال ۱۳۵۴، از سوی دولت وقت با پرداخت ۲۵ درصد بیشتر از قیمت روز، تملک شده و با مراجعه ۴۴ نفر از مالکین محلی به دفترخانه شماره ۱ شهرستان محلات ۲۰۸ قطعه از اراضی مشاعی و چشمه سارهای ششدانگ آن منطقه که بالغ بر ۱۱.۶ هکتار است، به نام مجتمع آبگرم منتقل می شود.
وی افزود: با این حال شخصی در سال ۱۳۸۸ ضمن مراجعه به دادگستری شهرستان محلات و با طرح این ادعا که ۴ پلاک ِمتعلق به خود را در میان این ۱۱.۶ هکتار، واگذار نکرده است، بعد از طرح و رسیدگی به دعوی در مرجع قضائی، به دریافت یک رای عجیب نائل می شود که طی آن، اجازه خلع ید و قلع و قمع را از کل اراضی موصوف (یعنی ۲۰۸ قطعه و حتی بیش از آن) دریافت می کند.
دشتکی حصاری با اشاره به تبعات صدور رای محل مناقشه، گفت: بعد از صدور این حکم و باوجود عدم ارائه هرگونه سند مالکیت از جانب این شخص، مجموعه مزاحمت ها و آزار و ایذاهای گاه و بیگاه وی و منسوبانشان آغاز می شود که حتی به ایجاد درگیری و تعرض به کارکنان هتل می انجامد. در حال حاضر، دادگاه شخص معارض را به دلیل تهدید به قتل اینجانب، به دو سال حبس محکوم کرده که وی از منطقه متواری شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات با بیان اینکه مجتمع جهانگردی آبگرم محلات به عنوان یکی از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری تعلق دارد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش این مجموعه در این چند سال، جلوگیری از تضییع حقوق بازنشستگان کشوری و حفظ این میراث ملی و ارزشمند است.
دشتکی تصریح کرد: برای حفظ و نگهداری و همچنین ارتقای کیفی خدمات مجموعه آبدرمانی محلات، میلیاردها تومان سرمایه گذاری انجام شده و با اتکا به همه ظرفیت های پیش بینی شده در قانون، به فرد معارض که مدعی مالکیت تنها چهار پلاک در میان ۱۳۳ پلاک یعنی ۲۰۸ قطعه است، اجازه عمل غیرقانونی و تاراج و تخریب اراضی این مجموعه داده نمی شود.
دشتکی حصاری ضمن درخواست از قوه قضاییه برای جلوگیری از هرگونه تعدی و تعرض به اموال بازنشستگان، تاکید کرد: به نمایندگی از جامعه میلیونی بازنشستگان کشوری، از قوه قضاییه درخواست می کنم به اختلافات پیش آمده پیش از آنکه دیر شود، ورود نموده و راه تعدی و دست اندازی معارضین به اموال عمومی کشور گرفته شود.
وی خاطر نشان نمود: خوشبختانه شورای تامین شهرستان محلات و استان مرکزی نیز به موقع واکنش نشان داده و نسبت به موضوع اشراف کامل دارند و در عین حال، گزارش های مفصلی نیز به انضمام تمامی مستندات حقوقی و قانونی جهت اطلاع ریاست قوه قضائیه تهیه و ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات ضمن تقدیر از پیگیری های مستمر مسئولان شهر و مدیران استان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اطمینان داریم و امیدواریم که با ورود به موقع ریاست قوه قضائیه، ضمن دفع شر از بیت المال، زمینه حل و فصل مسائل و تمهید زمینه های سرمایه گذاری و تبدیل این مجتمع به یکی از قطب های گردشگری کشور در حوزه «سلامت» فراهم شود.