خرید کفش ایرانی به اشتغال جوانان کمک می کند

سرپرست شرکت کفش ملی تاکید کرد: خرید کفش های ایرانی از جمله کفش ملی به ایجاد اشتغال جوانان کشورمان کمک قابل توجهی می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیر اشکوری، در گفت و گو با ماهنامه بازاریاب بازار ساز، با تاکید بر اینکه مردم به خوبی می دانند که خرید کفش ایرانی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال جوانان دارد، گفت: خوشبختانه کمپینی در میان تولیدکنندگان و مردم برای حمایت از کالای ایرانی و خرید کفش ایرانی راه اندازی شده و گروه صنعتی ملی نیز از همه مردم ایران می خواهد تا شعار «ملی پوش باشیم» را از شعار به واقعیت تبدیل کنند.
اشکوری با بیان اینکه بزرگترین مزیت رقابتی کفش ملی قدمت ۶۰ ساله آن است، گفت: زمانی که مرحوم رحیم ایروانی در سال ۱۳۳۶ این مجموعه را راه‌اندازی کرد، هیچ مجموعه‌ای با این وسعت در سطح کشور در زمینه کفش وجود نداشت و به همین دلیل میزان تقاضا بیشتر از میزان عرضه بود. از آنجا که مرحوم ایروانی اهمیت بسیار زیادی برای عرضه کالای باکیفیت قائل بودند، مصرف‌کنندگان برداشت ذهنی مثبتی نسبت به کفش صنعتی و به ویژه کفش ملی پیدا کرده بودند.
وی افزود: به همین دلیل است که امروز در ذهن همه ما کفش ملی شکلی نوستالژیک به خود گرفته است. حتی در زمانی که به دلیل برخی مشکلات، عرضه کفش ملی دچار کاهش شد، هیچ‌گاه خللی در کیفیت آن به وجود نیامد. بنابراین از نظر کیفیت، کفش ملی همیشه حرف اول را می‌زند.
اشکوری اظهار داشت: عاملی که اندکی مورد کم‌توجهی قرار گرفته، مدلینگ کفش‌های کفش‌ملی است که متناسب با نیاز بازار و خواسته مصرف‌کنندگان پیش نرفته بود. به همین دلیل کفش ملی بخشی از سهم بازار خود را در طول این سال‌ها از دست داد.
وی با بیان اینکه شرکت کفش ملی در چند سال اخیر تلاش کرده به صورت جدی، طراحی و تولید مدل‌های جدید را برای تأمین نظر و نیاز مشتریان انجام دهد، گفت: همچنین تمرکز بالایی روی خدمات پس از فروش صورت گرفته است.
اشکوری تعداد شعبه های کفش ملی در سراسر کشور را ۲۴۹ شعبه ذکر کرد که به صورت مستقیم مدیریت می‌شوند و تصریح کرد: این تعداد فروشگاه در ۱۴ منطقه در کشور تقسیم بندی شده اند و هریک از این مناطق، یک مدیر دارد که بر تمام امور منطقه نظارت دارد.