ساخت ۸۰ درصد ساختمان های دولتی چین توسط شرکت BCEG

مدیرعامل شرکت «BCEG» چین در ایران، گفت: این شرکت ۸۰ درصد ساختمان های مهم دولتی در کشور چین را ساخته و آماده همکاری با ایران برای ساخت بزرگترین بازار تخصصی ساختمان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سون در آیین امضای تفاهم نامه هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت BCEG چین، با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی ایران گفت: در دوران تحریم با ایران همکاری داشتیم. این شرکت از طرف دولت چین با ایران و کشورهای دیگر همکاری می کند.
وی افزود: قدمت این شرکت ۶۴ سال است و ۸۰ درصد ساختمان‌های دولتی چین نظیر بسیاری از موزه‌ها، فرودگاه و ساختمان پارلمان چین توسط BCEG ساخته شده است.
نماینده این شرکت چینی با بیان اینکه این شرکت تاکنون ۲۰۰ میلیون مترمربع ساخت و ساز انجام داده است، گفت: ترمینال یک، دو و سه فرودگاه پکن ساخته شده و اکنون ساخت بزرگترین فرودگاه در حال ساخت پکن در دستور کار BCEG است.
وی با بیان اینکه ۱۰ سال است که این شرکت چینی در ایران پروژه‌های مختلفی اجرا کرد است، گفت: هتل آزادی از جمله این پروژه هاست و اولین هتل پنج ستاره‌ای بوده که گواهی استاندارد بین المللی دریافت کرده است. همچنین ۱۱ پروژه به سرانجام رسیده و دو پروژه بزرگ دیگر نیز در حال انجام است.
سون با بیان اینکه امروز فرصت خوبی فراهم شده تا پس از ۱۰ سال، دوباره همکاری با ایران که کشوری امن در خاورمیانه شناخته می شود، را ادامه دهیم، ابراز امیدواری کرد: پروژه هایپرمارکت یا بازار تخصصی ساختمان هرچه سریعتر توسط BCEG آغاز شود و پس از رسیدن به بازدهی لازم، این شرکت بتواند دیگر پروژه‌های مهم در ایران را نیز پیگیری و اجرایی کند.