ضرورت گفت‌وگوی ملی در مساله صندوق‌های بازنشستگی

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه بررسی برنامه‌های این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در مساله صندوق‌های بازنشستگی باید گفت‌وگوی ملی صورت بگیرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جلسه بررسی برنامه‌های کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به برنامه‌های ۹ گانه‌ای که برای این وزارتخانه دارد، تصریح کرد: فقر، آسیب‌های اجتماعی، صندوق‌ها و بیکاری، از جمله معضلاتی هستند که به نوعی کانون توجه به این مسائل، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید به آنها بپردازیم.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم حقوق بازنشستگان افزایش یافت، افزود: در چهار سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر به بازنشسته‌ها اضافه شدند که به همین دلیل باید در این زمینه و برای سن بازنشستگی تصمیماتی اندیشیده شود.
ربیعی با اشاره به اینکه راه نجات صندوق‌ها استخراج شده است، تاکید کرد: حل مسائلی مانند یارانه عزم ملی می‌خواهد و صندوق‌ها نیز یکی از مسائلی است که باید گفت‌وگوی ملی و اجماع ملی پیرامون آن صورت بگیرد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم تا از این صندوق‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند. این استراتژی بزرگ ما است.