خانه امید گرگان میزبان همایش تغذیه سالمندی

نخستین همایش تغذیه و رژیم غذایی سالمندی به همت صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان در خانه امید گرگان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه خبری البرز گلستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در نخستین همایش تغذیه و رژیم غذایی سالمندان، در خانه امید گرگان، با اشاره به کمرنگ شدن زندگی شاد و خوب سالمندان در کنار خانواده، گفت: توجه به مشکلات اقتصادی، نباید موجب غفلت از مسایل فرهنگی و ایجاد زندگی شاد شود.
سعید مازندرانی، اظهار داشت: ایجاد زندگی شاد و سالم در گرو توجه به مسایل آموزشی و فرهنگی است که به دلیل مشکلات اقتصادی از اولویت خانواده ها خارج شده و به حاشیه رفته است.
وی با اشاره به لزوم غنی سازی اوقات فراغت بازنشستگان، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه های ورزشی، فرهنگی، برپایی نمایشگاه و انتخاب و اجرای موضوعات جدید و متنوع در این راستا که توسط کانون های بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری انجام می شود برای پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان بسیار مفید است.
مازندرانی، وجود بیمار در خانواده را باعث ایجاد جوی ملتهب دانست و با اشاره به بیماری دیابت به عنوان یکی از مشکلات شایع دوران سالمندی، تاکید کرد: بیماران دیابتی نوع «B» بیشتر به دلیل روش نادرست تغذیه پدید آمده و شیوع پیدا می کند. بنابراین، سلامت سالمندان به نوع تغذیه مناسب آن ها بستگی دارد و اگر تعادل در زندگی ایجاد شود زندگی شادتری برای افراد، رقم خواهد خورد.
وی یادآور شد: بازنشستگان باید در برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی حضور فعال داشته باشند؛ کشور نیز باید از وجود آن ها به عنوان یک سرمایه بزرگ و گنجینه تجربه استفاده کند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان نیز در این همایش گفت: امروز جامعه ما نیازمند رفتار محترمانه با سالمندان است. همچنین باید نوع تغذیه و رژیم غذایی سالمندان کنترل شود تا این عزیزان دچار بیماری های ناشی از تغذیه نشوند.
رضا جعفری اظهار داشت: یکی از تعابیر ارزنده و زیبا برای پیشکسوتان جامعه این است که بازنشستگان افرادی هستند که کوله بار تجربه های گران سنگ خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند.
وی با اشاره به لزوم توجه به محل زندگی سالمندان، تصریح کرد: محیط زندگی سالمند، با توجه به وضعیت جسمی که دارد باید متناسب و هماهنگ طراحی و ساخته شود. مناسب سازی فضای پارک ها و مکان های رفت و آمد شهری که بازنشستگان و سالمندان در آن تردد می کنند، یکی از وظایف مسوولان شهری است که باید به این امر توجه ویژه شود.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گلستان با تاکید بر حفظ و تقویت جایگاه سالمندان در کشور، گفت: بازنشستگان وسالمندان چراغ روشنی بخش و محور همدلی در خانواده ها هستند که باید برای تقویت جایگاه آن ها تلاش شود.