آغاز به کار صندوق بازارگردانی سهام سرمایه گذاری «وصندوق»

هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی و آغاز به کار صندوق بازارگردانی سهام سرمایه گذاری «وصندوق» خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: این هلدینگ با همکاری یکی از شرکت های تامین سرمایه، به منظور حفظ ارزش واقعی دارایی های صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین حمایت از سهام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) اقدام به تأسیس صندوق بازارگردانی سهام و دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس کرده است.
این اقدام در ادامه مجموعه تدابیر و برنامه های گذشته هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق برای حفظ و ارتقای ارزش دارایی های صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته است.
ارزش دارایی های صندوق بازنشستگی کشوری تا پیش از اقدامات مؤثر هلدینگ بانک، بیمه و سهام در زمینه بازارگردانی سهام شرکت های این صندوق حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان سرمایه در پایان فروردین ماه امسال با رشد ۱۰ درصدی به حدود ۹۴۰۰ میلیارد تومان رسید که این افزایش ارزش دارایی ها بدون در نظر گرفتن سودهای تقسیمی در مجامع برگزار شده شرکت ها محاسبه شده است.
صندوق های بازارگردانی، در شرایط کنونی بازار، می توانند به نقد شوندگی سهام شرکت ها کمک کنند به شکلی که همواره خریدار و فروشنده برای سهام مورد نظر وجود خواهد داشت. معافیت مالیاتی معاملات و همچنین تخفیف کارمزد ارکان نظارتی از جمله ویژگی های صندوق بازارگردانی سهام است.