خدمات بیمه‌ تکمیلی درمان دومین اولویت بازنشستگان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تاکید کرد: بعد از مساله معیشت که مهم‌ترین اولویت بازنشستگان است، بیمه تکمیلی درمان، دومین اولویت این قشر میلیونی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، هتل ایرانگردی و جهانگردی میگون، چهارشنبه هفته گذشته شاهد حضور روسای منتخب کانون‌های بازنشستگی کشور و برخی از مسئولان صندوق بود. در این مراسم عباس رشیدی با بیان اینکه کانون‌های بازنشستگی به عنوان عصاره یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بازنشسته در کنار صندوق بازنشستگی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان خط مقدم در راستای خدمت رسانی و اطلاع رسانی به جامعه هدف قدم بر می‌دارند، تصریح کرد: انتظار اول بازنشستگان مساله حقوق و معیشت است که در یک بازه زمانی، امیدواریم آن چیزی که خواسته این عزیزان و در شأن آنها است، محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه مساله درمان و بیمه تکمیلی، دومین اولویت و نیاز جامعه هدف صندوق است، ادامه داد: اگر محدودیت در منابع مالی صندوق وجود نداشت، مطلوب همه این بود که یک بیمه کارآمد و کامل برای بازنشستگان صندوق اجرا می شد؛ به همین دلیل این امکان میسر نشد و صندوق تلاش کرد تا حد امکان در بحث بیمه تکمیلی درمان، اقدامات موثری انجام دهد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، محدودیت‌هایی برای اجرای بیمه تکمیلی درمان وجود دارد. در برنامه ششم توسعه نیز متاسفانه با توجه به اینکه باید مجوز برای ارائه خدمات بیمه‌های تکمیلی درمان صادر می‌شد، اما این مساله لحاظ نشده است.
رشیدی با بیان اینکه از سال ۹۱ اعتباری که از سوی دولت به بیمه تکمیلی اختصاص می یافت، در مجلس قطع شده و تا کنون نیز این اعتبار داده نشده است، تصریح کرد: از آنجایی که احساس می‌کنیم مساله درمان از نیازهای مهم بازنشستگان است، تا امروز سعی شده در حد توان صندوق، بسته حمایتی ارائه شود، که اگر قرار بود این بسته نیز حذف شود، جامعه بازنشستگان تحت پوشش دچار مشکل می‌شدند.

خبرنگار و عکاس: محسن دلیلی