اولین جلسه شورای هماهنگی امور بازنشستگان در خراسان جنوبی برگزار شد

تکریم بازنشستگان وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی استان است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت بازنشستگی استان خراسان جنوبی، اولین جلسه هماهنگی امور بازنشستگان استان خراسان جنوبی با حضور ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، روسای کانون‌های بازنشستگان استان و جمعی از مدیران کل دستگاه اجرایی استان برگزار شد .

در این جلسه که در روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، ناصری گفت: خدمت به بازنشستگان وظیفه ما است و اگر مدیری نسبت به بازنشستگان کم اعتنا باشد، قطعاً با او برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: ظرفیت‌های استان شناسایی شوند تا بتوانیم با امکانات موجود حداکثر خدمات را به بازنشستگان گرامی ارائه دهیم و چنانچه موضوعات نیاز به پیگیری از طریق آقای استاندار داشته باشند حتماً این مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این جلسه، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیر جلسه به بیان اهداف تشکیل شورا پرداخت و با اشاره به تعداد ۴۹هزار و ۲۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی و کشوری نقش بازنشستگان را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

در ادامه این جلسه «محمد باقری نژاد»، مدیر بازنشستگی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورا آن را فرصت مغتنمی دانست تا با همراهی مسئولین کانون‌های بازنشستگان و سایر اعضا پیگیر ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان باشیم.

وی با اشاره به تبصره ۲ ماده ۵ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از معاون استاندار خواست تا دستگاه‌های اجرایی استان را ملزم به ارائه گزارش در خصوص ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان کند.

باقری نژاد با اشاره به خدمات صندوق در زمینه بیمه‌های تکمیلی درمان و پرداخت وام‌های ضروری و وام ازدواج فرزندان اقدامات صندوق را کم نظیر خواند و اذعان کرد که صندوق بازنشستگی کشوری ارائه خدمت مناسب به بازنشستگان را از اهم وظایف خود می‌داند و با اشاره به سایر خدمات رفاهی، صندوق بازنشستگی را پیشرو در امر خدمت رسانی به بزرگان جامعه دانست.

در ادامه روسای کانون‌های بازنشستگان به عنوان نمایندگان جامعه بزرگ بازنشستگان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های بازنشستگان در استان پرداختند و از معاون استاندار خواستند در ابتدای شروع به کار این شورا وضعیت کانون‌های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ساماندهی شود و مدیران هرچه سریعتر نسبت به تشکیل کانون بازنشستگان در دستگاه اجرایی زیر مجموعه خود اقدام نمایند.