پنج خانه امید همزمان با ۲۵ ذی الحجه افتتاح می شود

پنج خانه امید در استان های، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، کرمان و یزد همزمان با ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» به بهره برداری می رسد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این خانه های امید در شهرهای گچساران، ملایر، محلات، جیرفت و اردکان در فضایی خوش آب و هوا و مفرح با هدف ایجاد فضای گپ و گفت، ورزش و شادابی، حفظ سلامتی جسمی و روحی و ارتقای نشاط اجتماعی بازنشستگان کشوری ساخته شده است.
در خانه های امید به عنوان اماکن فرهنگی، فعالیت های چون شب شعر، موسیقی و سرود، آموزش کامپیوتر، نقاشی و خطاطی، کلاس های آلزایمر و تغذیه، قرآن، ورزش، صنایع دستی، زبان انگلیسی، مشاوره حقوقی و روان شناسی، پزشک عمومی و دندانپزشک و همچنین خدمات اداری شامل تورهای گردشگری، چاپ حکم و فیش حقوقی هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب به بازنشستگان کشوری ارائه می شود.
ساخت خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده از توانمندی های ‏بازنشستگان، گذران اوقات فراغت و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده که برای هر خانه امید بین ۷ تا ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
برای ساخت خانه امید در هر استان، با همکاری ‏شهرداری و استانداری زمینی در فضای سبز یا نزدیک به پارک، مکان یابی و در اختیار صندوق ‏بازنشستگی کشوری قرار می گیرد.
در حال حاضر، ۴۳ خانه امید در ۲۳ استان کشور، توسط صندوق ‏بازنشستگی کشوری ساخته شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی