پایان مهلت ثبت‌نام خرید خودروی قسطی بازنشستگان کشوری

با ثبت‌نام ۴۴ هزار و ۵۰۲ نفر در سامانه خرید خودروی قسطی بازنشستگان کشوری، مهلت ثبت‌نام در این طرح، صبح امروز (سه شنبه) به پایان رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت‌نام اولیه خودروی قسطی بازنشستگان کشوری که از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه آغاز شده بود، صبح امروز (سه شنبه ۲۱ شهریور) با ثبت نام ۴۴ هزار و ۵۰۲ نفر در این سامانه به پایان رسید.
مهلت ثبت نام بازنشستگان کشوری در مرحله نخست این طرح، قابل تمدید نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خیلی خوب بازنشستگان، این طرح ادامه یابد.
بر این اساس و طبق آمارهای اعلامی، استان‌های تهران با ۸۵۰۸ نفر، فارس با ۳۰۷۲ نفر و اصفهان با ۲۹۴۶ نفر بیشترین و خراسان جنوبی با ۴۲۶ نفر، هرمزگان با ۳۷۶ نفر و خراسان شمالی با ۳۱۰ نفر کمترین آمار ثبت‌نام برای خرید قسطی خودروی بازنشستگان کشوری را داشتند.
صندوق بازنشستگی کشوری، برای نخستین بار از طریق ارائه خدمات لیزینگ توسط شرکت واسپاری آتیه صبا وابسته به هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق، اقدام به فروش اقساطی محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو کرد.
تعداد خودروهای قابل عرضه در مرحله اول اجرای این طرح، شامل یک هزار دستگاه است که با توجه به آمار بالای ثبت‌نام کنندگان و به دلیل محدودیت تعداد خودروها در مرحله اول، واگذاری خودروها از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.
میزان تسهیلات خرید خودرو نیز معادل ۵۰ درصد بهای خودروها تا سقف ۱۷۵ میلیون ریال و بازپرداخت تسهیلات، به دو صورت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه پیش بینی شده است. نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰ درصد طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲ درصد طی ۸ فقره چک درنظر گرفته شده است که متقاضیان مجاز به انتخاب یکی از این ۲ روش هستند.

خبرنگار: محسن دلیلی