قرعه کشی خرید خودرو قسطی نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود

مدیر عامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری از انجام قرعه‌کشی خودروهای قسطی بازنشستگان در نیمه دوم مهرماه خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود طهماسبی گفت: ثبت نام خودروی بازنشستگان کشوری که به مدت یک هفته در حال انجام بود، صبح امروز به پایان رسید و ۴۴ هزار و ۵۰۴ نفر در این طرح ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: تعداد خودروهای قابل عرضه در مرحله اول اجرای این طرح، شامل یک هزار دستگاه است که با توجه به آمار بالای ثبت‌نام کنندگان و به دلیل محدودیت تعداد خودروها در مرحله اول، واگذاری خودروها از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.
طهماسبی درباره زمان قرعه کشی این طرح بیان کرد: قرعه کشی خودروها نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و تلاش داریم تا واگذاری خودروها را نیز در آبان ماه آغاز کنیم.
صندوق بازنشستگی کشوری، برای نخستین بار از طریق ارائه خدمات لیزینگ توسط شرکت واسپاری آتیه صبا وابسته به هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق، اقدام به فروش اقساطی محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو کرد. میزان تسهیلات خرید خودرو معادل ۵۰ درصد بهای خودروها تا سقف ۱۷۵ میلیون ریال و بازپرداخت تسهیلات، به دو صورت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه پیش بینی شده است. نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰ درصد طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲ درصد طی ۸ فقره چک درنظر گرفته شده است که متقاضیان مجاز به انتخاب یکی از این ۲ روش هستند.

خبرنگار: محسن دلیلی