ماهنامه شماره ۳۲۲ ثمر منتشر شد

شماره ۳۲۲ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ثمر با دو پرونده ویژه درباره «نخستین کنگره مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری» و «خانه های امید» منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سرمقاله این شماره ثمر، با عنوان «مجمع عالی نهادی نقش آفرین و اثر گذار در کشور» تاکید کرده است: کانون های بازنشستگی از جمله نهادهای مدنی فعال در کشور هستند که با نگاهی به توانمندی ها و ابعاد کاری و خدماتی که به مخاطبان خود ارائه می دهند، می توانند به عنوان بازوان فکری و حتی اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری عمل کنند.
در شماره ۳۲۲ ثمر، خبرهای اعطای وام ۴ میلیون تومانی و فروش خودرو به بازنشستگان کشوری، راه اندازی مجله اینترنتی سالینه، برنامه های خروج صندوق از بنگاه های کم بازده، تلاش دولت و مجلس برای کاهش تبعیض میان حقوق بازنشستگان و شاغلین و همچنین گزارشی از مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری به تفصیل منتشر شده است.
بخش پرونده ویژه ثمر با موضوع «نخستین کنگره مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری» شامل خبرهای برگزاری این مجمع در هتل المپیک تهران، مصاحبه با تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی سراسر کشور، گزارش تصویری از نخستین کنگره مجمع عالی و اینفوگرافی ترکیب آماری اعضای مجمع عالی موقت بازنشستگان استان ها است.
در پرونده ویژه «خانه های امید» نیز ۱۰ گزارش توصیفی، خبری و تحلیلی از خانه های امید کرمان، گرگان و رشت با عنوان «خانه ای به وسعت امید» به بررسی وضعیت فیزیکی، کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و تجارب بازنشستگان این خانه ها در استان های کرمان، گلستان و گیلان پرداخته است.
تجربه جهانی ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی به سالمندان نیز بخش پایانی نشریه شماره ۳۲۲ ثمر را تشکیل می دهد.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی