در جلسه روسای کانونهای بازنشستگی استان مرکزی مطرح شد:

دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگی، مطالبه جدی بازنشستگان

جلسه هم اندیشی روسای کانونهای بازنشستگی استان مرکزی روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲.۸.۲۹ با حضور روسای کانونهای بازنشستگان شهر اراک تشکیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ؛ جلسه هم اندیشی روسای کانونهای بازنشستگی استان مرکزی روز دوشنبه ۱۴۰۲.۸.۲۹ با حضور روسای کانونهای بازنشستگان شهر اراک تشکیل گردید.در ابتدای این جلسه صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در جهت تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسط صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری روسای کانونهای بازنشستگی سراسر کشور ، از فعالیتها و پیگیری های مستمر نماینده کانون بازنشستگان استان مرکزی جناب آقای عبدی قدردانی نمود.

سپس در ادامه رییس کانون بازنشستگان کشوری که پیگیر مطالبات قانونی بازنشستگان از طریق مراجع ذی صلاح مربوطه می باشد به ارائه گزارشی از نحوه پیگیری و اقدامات صندوق بازنشستگی در جهت تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم پرداخت.

در ادامه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه در طی سه سال اول اجرای برنامه هفتم ، سایر روسای محترم کانونهای بازنشستگی نسبت به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند و خواستار پیگیری دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگی بر اساس ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلین همتراز خود به عنوان مطالبه جدی بازنشستگان در این زمینه شدند.

در این جلسه با اشاره به اینکه با اجرای کامل قوانین اصلی و پایه همچون ماده ۶۴ ، ۱۲۵ و ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای حقوق بگیران صندوق ،  تا حدود بسیاری در ارتقا سطح معیشت بازنشستگان تاثیر گذار خواهد بود خواستار توجه جدی مسئولین در این زمینه شدند.

در انتهای این نشست نیز مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی در خصوص خدمات جدید و  توسعه یافته نرم افزار صبا آپ صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی ارائه نمودند و ابراز امیدواری نمودندکه با بهره گیری از خدمات این نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند موبایل در جهت اطلاع رسانی سریعتر و دسترسی راحتتر بازنشستگان به خدمات صندوق بازنشستگی کشوری گام برداریم.