حضور فعال صندوق در دوره آموزشی ارتباطات ISSA

کارگاه آموزشی ارتباطات اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه جاری در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، کارگاه آموزشی ارتباطات در سازمان های بیمه های اجتماعی به شرکت کنندگان آموخت که چگونه ارتباطات می تواند ادارات اجتماعی را در رساندن به مأموریت اصلی شان حمایت کند. همچنین، با بیان رهنمودهایISSA ، سازمان های بیمه های اجتماعی را در ایجاد یک چارچوب ارتباطی حرفه ای و موثر، تشکیل یک تیم کارشناسی با ارتباطات قوی، نظارت بر ابزارهای ارتباطی شفاف و دستیابی به برتری در اجرای ارتباطات هدفمند یاری رساند.
در این دوره آموزشی بین المللی، ۱۶ نفر شرکت کننده از کشورهای اندونزی، کره جنوبی، مالزی و نپال حضور داشتند که نمایندگانی از صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی ایران نیز در این دوره شرکت کردند.
براساس این گزارش، کارگاه آموزشی ارتباطات اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) در ادارات بیمه های اجتماعی در سه روز متوالی برگزار شد که در روز نخست، ضمن معرفی شرکت کنندگان، اصول، ساختار کارگاه و دستور العمل های ISSA در ادارات تأمین اجتماعی، بحث و گفتگو در مورد چالش های اصلی ارتباطات در ادارات و بهبود کیفیت خدمات، بحث های گروهی شرکت کنندگان و اشتراک گذاری نتایج بحث های گروهی ارائه شد.
در روز دوم، شرکت کنندگان بسته به موضوع مورد بحث، به گروه های عمومی و کوچک تقسیم شدند و در مورد شیوه های خوب و رویکردها، رویارویی با چالش ها برای بهبود ارتباطات در ادارات تبادل نظر کردند. در روز سوم و آخر این دوره آموزشی نیز بیان راهبردها و رویکردهای ارتباطات بالقوه، آماده سازی سازمان ها برای مقابله با چالش ها، فعالیت های سازمان ها پس از برگزاری کارگاه آموزشی و ایجاد بستر آنلاین برای ادامه تبادلات و ارائه پیشرفت کار و بروزرسانی آن مطرح و در زمینه تشکیل وبینار یا کنفرانس از راه دور، پس از برگزاری کارگاه آموزشی، اطلاعاتی به شرکت کنندگان ارائه شد.

تهیه و ترجمه: فریبا بهزاد