هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال ایثار گذشتگان به نسل آینده

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا بتوان فداکاری رزمندگان اسلام، حماسه ها و ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم که با نثار خون پاکشان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند را به نسل های بعدی منتقل کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهبود خلیلی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج صندوق بازنشستگی کشوری، در یادداشتی با اشاره به ارزش های هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا بتوانیم فداکاری رزمندگان اسلام، حماسه ها و ایثارگری های هشت سال دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم که با نثار خون پاکشان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند را به نسل های بعدی منتقل کنیم. جنگ، جز کشتار، ویرانی و از بین بردن زیرساخت های اقتصادی، چیز دیگری به یادگار نمی گذارد؛ اما در حماسه هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام، اخلاص، ایثار، شجاعت، تواضع و شهادت‌طلبی را به جهانیان آموختند.
خلیلی در ادامه تاکید کرد: بدون تردید ملت ایران در سال‌های آتی افتخار خواهندکرد که زمانی در گذشته تاریخ این کشور، افرادی بودند که با کمترین امکانات در مقابل متجاوزانی ایستادند که می خواستند علاوه بر تصرف خاک کشورشان، هویت اسلامی آن‌ها را نیز از بین ببرند. اما مقاومت و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران، نه تنها، دشمنان را در رسیدن به اهداف شان ناکام گذاشت، بلکه با تأسی از مولایشان امام حسین (ع) درسی به آن‌ها آموخت که به فکر تجاوز کشوری بزرگ و پرعظمت چون ایران نباشند و به دیگران نیز هشدار داد که در آینده از هرگونه فکر و تصور برای تجاوز و جنگ به خطه دلیران، بر حذر باشند که در غیر این صورت به فرموده مقام معظم رهبری، سیلی سختی خواهند خورد.
وی ادامه داد: حوزه مقاومت بسیج ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ و شریف ایران تبریک و تهنیت گفته و اعلام می کند که برای بزرگداشت این ایام، برنامه های متنوعی شامل تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، زیارت عاشورا، مسابقات ورزشی چون تیراندازی، تنیس روی میز، دارت و شنا، برپایی نمایشگاه یاد یاران و غبارروبی از مزار شهدا برگزار می کند.
ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت سی و هفتمین سالروز هفته دفاع مقدس در سال ۹۶، ضمن نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس، برنامه ای را به شرح جدول پیوست ابلاغ کرده است.