سود پایین تسهیلات و مدت طولانی بازپرداخت، مزیت های اصلی فروش خودروهای قسطی

مدیرعامل لیزینگ آتیه صبا، مهم ترین مزایای اجرای طرح فروش خودروی قسطی به بازنشستگان کشوری را تفاوت ۱۰ درصدی در نرخ و مدت ۲ برابری بازپرداخت این طرح نسبت به بازار لیزینگ عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امید روحانی، اظهار داشت: مهم ترین مزایای اجرای طرح لیزینگ خودرو برای بازنشستگان کشوری، پایین بودن نرخ این نوع خرید خودرو و همچنین طولانی بودن مدت بازپرداخت آن نسبت به بازار لیزینگ است.
وی یادآور شد: در شرایطی که مدت بازپرداخت در طرح های جاری شرکت ایران خودرو ۲۴ ماه است، در این طرح، دو روش ۳۶ و ۴۸ ماهه اجرا می شود که نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰ درصد، طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲ درصد طی ۸ فقره چک است.
روحانی تاکید کرد: به غیر از این ۲ ویژگی مهم، سایر شرایط فروش خودرو به صورت قسطی، مانند اعتبارسنجی، نحوه پرداخت با چک و … دقیقا منطبق با شرایط، ضوابط و عُرف موجود در بازار لیزینگ کشور است.
وی گفت: بازنشستگان کشوری که در مراسم قرعه کشی به عنوان برنده اعلام شوند، به شرکت ایران خودرو معرفی و در زمانی که در نیمه آبان ماه سال جاری اعلام می شود، ضمنِ مراجعه به نمایندگی های منتخب، می توانند قرارداد خود را مستقیماً با لیزینگ آتیه صبا منعقد کنند. در این رابطه به غیر از اقداماتِ مرتبط با تحویل و خدمات پس از فروش خودروها که از سوی شرکت ایران خودرو ارائه می شود، سایر خدمات و اقدامات از طریق لیزینگ آتیه صبا صورت خواهد گرفت.
وی در مورد وضعیت همکاری لیزینگ آتیه صبا و شرکت ایران خودرو، گفت: درخواست مطروح شده از سوی لیزینگ آتیه صبا به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری برای همکاری با شرکت ایران خودرو، از سوی معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو مورد پذیرش قرار گرفته و به تصویب اعضای کمیسیون فروش این شرکت نیز رسیده است. در حال حاضر، این طرح در مرحله انجام تشریفات اداری و حقوقی جهت انعقاد قرارداد و متعاقب آن صدور بخشنامه اجرایی است که امیدواریم در نیمه آبان ماه سال جاری عملیاتی شود.