مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بازدید بازنشستگان فعال خانه امید شهرستان گچساران از سد چمشیر

اردوی یک روزه بازدید بازنشستگان فعال خانه امید شهرستان گچساران از سد چمشیر برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد، بازنشستگان فعال خانه امید شهرستان گچساران به همراه مدیر صندوق بازنشستگی استان، نماینده کانون های بازنشستگان استان و مدیر و اعضای هیات امنای خانه امید گچساران از سد چمشیر بازدید کردند.

“محمد تقی جلیلی بهابادی” مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد تفریح و سفر را برای بازنشستگان فرصتی مناسب برای برقراری ارتباطات اجتماعی جدید دانست که می‌توانند با همسالان خود آشنا شده، داستان‌ها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از تبادل نظر با افراد مختلف بهره‌برداری کنند و تعاملات اجتماعی خود را گسترش دهند.

جلیلی بهابادی در ادامه با اشاره به تلاش اعضای هیات امنای خانه امید گچساران برای برگزاری اردوی سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا گفت: باید کارها و خدمات دولت ها در جمهوری اسلامی برای مردم شفاف سازی شود و مردم از نزدیک کارهای انجام شده را ببینند.

در ادامه این بازدید، جلسه پرسش و پاسخ در سالن کنفرانس سد چمشیر، بین بازنشستگان استان با مدیر صندوق بازنشستگی استان برگزار شد و مدیر صندوق بازنشستگی و نماینده کانون های بازنشستگی استان به سوالات بازنشستگان پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که سد چَمشیر، سدی در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان (گچساران)، مرکز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد است که بر روی رود زهره ، قبل از پیوستن رودخانه خیرآباد به این رود، در مجاورت محلی به نام تنگه چمشیر نزدیک به مرز استان بوشهر احداث شده‌ است. سد چمشیر پنجمین سد بزرگ کشور ایران و بزرگ‌ترین سد بتنی و غلتکی در خاورمیانه می‌باشد که در تیرماه ۱۴۰۲ در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.