تلاش صندوق بازنشستگی کشوری برای مقابله با آلزایمر

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی گفت: این صندوق از سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای ورود به موضوع مبارزه با آلزایمر از جمله برگزاری دوره های آموزشی و آموزش ۱۳۰ بازنشسته در قالب سفیران آلزایمر انجام داده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایسنا، علیرضا کریم‌دادی در همایش سالمندی و آلزایمر، با اشاره به فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی، اظهار داشت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای ورود به موضوع مبارزه با آلزایمر انجام شده است. در همین زمینه امسال یک دوره آموزشی ملی برای ۱۳۰ نفر از بازنشستگان در استان خراسان رضوی برگزار شد که پس از ارائه آموزش های لازم، این عزیزان به‌عنوان «سفیران آلزایمر» برای برگزاری دوره‌های آموزشی به سراسر کشور اعزام شدند.
وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۱ استان کشور نمایندگی دارد و پس از تامین اجتماعی، دومین صندوق بزرگ بازنشستگی است، گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری هستند که ۱۱۰ هزار نفر از تعداد بازنشسته کشوری مربوط به استان خراسان رضوی می شود. خراسان رضوی پس از استان تهران، با ۳۳۰ هزار بازنشسته کشوری، دومین جمعیت بازنشستگان کشوری را به خود اختصاص داده است.
کریم‌دادی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف صندوق پرداخت حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران است. همچنین صندوق، خدمات ویژه‌ای مانند تسهیلات وام ضروری، تورهای مسافرتی، بیمه مکمل درمان و… به بازنشستگان ارائه می‌کند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت آموزش فرهنگ بازنشستگی در کشور، گفت: باید فرهنگ بازنشستگی در استان ترویج شده و بر این اساس، به آموزش نحوه تعامل با بازنشستگان نیز توجه شود. بازنشستگی در آینده، پیش روی همه شاغلان است و به همین دلیل ترویج، نهادینه کردن و ارتقای فرهنگ بازنشستگی در جامعه بسیار مهم است.