برگزاری همایش آموزش ورزش و تندرستی برای بازنشستگان همدانی

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری همدان برای ارائه خدمات بهتر به قشر فرهیخته بازنشستگان، از مهرماه سال جاری برنامه های مختلفی از جمله دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، آلزایمر، ورزش و تندرستی و اوقات فراغت در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایکنا، غلامرضا سیفی، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان برای ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان تحت پوشش و قشر فرهیخته و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از مهر امسال، طبق تقویم آموزشی این صندوق، برنامه های مختلفی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، آلزایمر، ورزش و تندرستی و اوقات فراغت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در صورت استقبال بازنشستگان، دومین دوره آموزش ورزش و تندرستی، با حضور تعداد بیشتری از بازنشستگان کشوری و اساتید برجسته در دی ماه امسال برگزار می شود.
رشید حیدری مقدم، معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این دوره آموزشی گفت: بیش از ۹۵ درصد بازنشستگان از کمبود ویتامین D و کلسیم رنج می‌برند که باید با قرار گرفتن در آفتاب و استفاده از نور خورشید یا داروهای مخصوص، این کمبودها جبران شود.
وی همچنین در خصوص ضعف عضلانی و ماهیچه ای در دوران بازنشستگی نیز گفت: در این دوران باید روزانه به مدت ۴۵ دقیقه «ورزش با وزنه» در ۳ نوبت ۱۵ دقیقه‌ای به صورت علمی انجام شود.
حیدری مقدم بیان کرد: مشکلات افراد مسن در جامعه امروز، فقر حرکتی است. افراد بالای ۶۰ سال به پوکی استخوان و آلزایمر و دردهای عضلانی دچار می‌شوند که با انجام ورزش های منظم می توانند از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنند.