تشکیل کارگروه ویژه برای مساله صندوق‌های بازنشستگی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کارگروهی متشکل ‌از اعضای کمیسیون‌ های اجتماعی، بهداشت و درمان، اقتصادی و برنامه و بودجه برای رفع چالش‌های ایجادشده در مسیر صندوق های بازنشستگی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رسول خضری درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: تاکنون این کارگروه ویژه، جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده، و مطالباتی که این صندوق‌ها از دولت داشته اند را به طور جدی پیگیری می‌کند.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مطالبات شامل حق بیمه‌ایی است که ۳ درصد سهم دولت و ۲۰ درصد سهم کارفرماست، که تاکنون دولت حتی یک ریال هم برای آن پرداخت نکرده و این مساله، معضلات بسیاری را ایجاد کرده است.
وی افزود: بحران صندوق های بازنشستگی، یکی از مواردی است که در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی به عنوان یکی از مشکلات جدی که در یکی دو سال آینده با آن مواجه خواهیم بود، مطرح شده و بر اساس نتایج بررسی‌ها، اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، به زودی با چالش جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.
خضری با اشاره به اینکه موضوع نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی و مدیریت سهامداری و مالی آنها به جای بنگاه‌داری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: این طرح یک فوریتی که برای بررسی این مهم ارائه شده، دارای ۷ ماده است، که یکی از آنها به بحث ادغام صندوق‌ها پرداخته است، چراکه در تمام دنیا به منظور دستیابی به موفقیت روی موضوعاتی اعم‌از ادغام صندوق‌ها، عدالت اجتماعی و یکپارچه‌سازی نظام آموزشی اشتراک نظر دارند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تجمیع صندوق های بازنشستگی و بیمه‌ها از مهم‌ترین اهداف این کارگروه ویژه است، تاکید کرد: آنچه مسلم است بیمه‌های درمانی با صندوق های بازنشستگی گره خورده‌اند و نمی‌توان برای آنها تفکیکی قائل شد؛ ضمن اینکه این مهم در کنار بحث محیط زیست، مدیریت منابع آب و بیکاری از ابرچالش‌های کشور به شمار می‌آید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی، بررسی موضوع صندوق های بازنشستگی را در دستورکار خود قرار داده و تاکنون نیز جلساتی را با مسئولان سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی برگزار کرده است. همچنین کمیسیون‌های بهداشت، اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات نیز به عنوان کمیسیون‌های فرعی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند.