احیای کفش ملی با ساماندهی ۱۶۰ تولید کننده داخلی

مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی از ساماندهی ۱۶۰ تولید کننده داخلی برای احیای مجدد این برند ملی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی شالباف در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ضمن ابراز تاسف از تعطیلی این برند ملی در صنعت کفش کشور طی سال‌های گذشته گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ تولید کننده داخلی تولیدات خود را در زنجیره تولید و فروش کفش ملی عرضه می‌کنند و امسال بیش از ۵ میلیون جفت کفش تولید داخل از این طریق عرضه می‌شود.
وی با اشاره به بازار ۲۰۰ میلیونی کفش کشور افزود: متاسفانه هم اکنون بخش قابل توجهی از این بازار در اختیار تولیدکنندگان خارجی است و گروه صنعتی کفش ملی قصد دارد با رویکرد تولید غیرمتمرکز، محصولات کارگاه ها و شرکت های تولید کفش داخلی را با نام و نشان تجاری کفش ملی در فروشگاه‌های خود عرضه کند.
وی کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی را پیش شرط همکاری گروه صنعتی کفش ملی با سایرتولید کنندگان این صنعت عنوان کرد و افزود: محصولات تولیدی در شرکت‌های طرف قرارداد با نام و نشان کفش ملی در زنجیر فروشگاهی کفش ملی مشتمل بر ۲۵۰ فروشگاه در سراسر کشور عرضه می‌شود.
شالباف با بیان اینکه تولیدات ملی مستلزم تجهیز تولید به فناوری‌های روز دنیاست گفت:کفش ملی برای ورود تکنولوژی روز تولید کفش، از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند.
مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی از احیای دوخط تولیدی در این گروه با مساعدت صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده خبر داد و افزود: با ورود دانش فنی و تکنولوژی جدید، کفش ملی براساس نیاز جامعه و ذائقه مردم تولید و عرضه خواهد شد.
شالباف دلیل اصلی اتخاذ سیاست تامین نیاز بصورت تولید غیرمتمرکز را صفر شدن تولید در گروه صنعتی کفش ملی عنوان و از اینکه این واحد صنعتی کشور چندین سال غیرفعال شده است ابراز تاسف کرد.
وی آشتی مردم با تولیدات کفش ملی را رویکرد کوتاه مدت این گروه صنعتی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اعمال تغییرات پیش بینی شده در نحوه عرضه محصولات کفش ملی بزودی شاهد آشتی ملی با کفش ملی خواهیم بود.
شالباف با بیان اینکه گروه صنعتی کفش ملی از مجموعه شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است، بر عزم جدی مسئولان این صندوق برای سودآور کردن این مجموعه تاکید کرد و گفت: تولید کفش متناسب با نیاز سالمندان و بازنشستگان یکی از برنامه‌های در دست اجرای کفش ملی است.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولیدات کفش ملی برای بسیاری از کشور‌های اروپای شرقی صادر شده است، ابراز امیدواری کرد: بزودی براساس برنامه‌هایی که دراین زمینه اجرا می‌شود کفش ملی می تواند سهم قابل توجهی از بازار خارج را به دست آورد.