انتشار شماره ۳۲۳ ماهنامه ثمر

شماره ۳۲۳ نشریه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی «ثمر» در ۶۴ صفحه، منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در تازه ترین شماره نشریه ثمر، حاوی مهم ترین اخبار صندوق ‏بازنشستگی کشوری و شرکت های زیر مجموعه آن، مهمترین تحولات حوزه سالمندی و بازنشستگی ایران و ‏جهان و گزارش های متنوع در حوزه بازنشستگی از جمله برگزاری مراسم ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم از بازنشستگان» است.
محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در سرمقاله شماره ۳۲۳ ثمر با عنوان «توسعه خانه های امید، راهبرد کلان برای سیاست سالمندی پویا» آورده است: «صندوق بازنشستگی کشوری در چهار سال اخیر همواره تلاش کرد هاست علاوه بر گفتمان سازی در خصوص ابعاد مختلف و متنوع صندوق و آثار آن در زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بازنشستگان تحت پوشش، در اجرا نیز به سمت تغییر ساختار، روش ها و برنامه های اجرایی حرکت کند.»
اسلامیان همچنین تاکید کرده است: «توسعه کمی و کیفی خانه های امید یکی از همین سیاست هاست که با تشکیل کمیته راهبری و تدوین اصول و آیین نامه های اجرایی و مدیریتی برای این مکان های اجتماعی و فرهنگی و ابلاغ آن به هر یک از استان ها، به شکل جدی تری دنبال می شود.»
در ماهنامه شماره ۳۲۳ ثمر، گزارش های تحلیلی مختلفی نیز چاپ شده است. « خانه های امید؛ پاتوقی برای ایجاد فرهنگی بازنشستگی پویا»، «آلزایمر ایران را می بلعد» و «طرح لیزینگ خودرو از اقدام تا عمل» از جمله گزارش های ماهنامه ثمر در شماره جدید است.
ثمر در تازه ترین شماره خود، دو پرونده ویژه دارد. در نخستین پرونده ویژه، به همایش روز خانواده و تکریم از بازنشستگان که در تهران و سایر استان های کشور به شکل باشکوهی برگزار شد، با عنوان «همه آمدند برای تکریم مقام بازنشستگی» پرداخته شده است. دومین پرونده نیز شامل سخنرانی ها، گزارش ها و گفت و گو با کارشناسان حاضر در نشست بین المللی «پایداری بلندمدت صندوق های بازنشستگی، در شرایط در حال تحول» است.
در بخش دیگری از ماهنامه ثمر، آثار عباس مهیار و ولی الله فتحی (فاتح) به عنوان دو بازنشسته کشوری معرفی و گفت و گوی کوتاهی از هر یک منتشر شده است.
ترجمه دو گزارش با عنوان «یک جانبه گرایی یا گفت و گوی اجتماعی» و « ۴۰۰ میلیون نفر از مردم جهان فاقد دسترسی به خدمات درمانی» در بخش بین الملل، پایان بخش مطالب متنوع نشریه شماره ۳۲۳ ثمر است.

ماهنامه ثمر، برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بازنشستگان کشوری، آمادگی دارد ‏نسبت به انتشار مطالب این عزیزان شامل مقالات، گزارش ها، تصاویر، تالیفات ادبی، سفرنامه و ترجمه در حوزه ‏های اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت، آموزشی و بین الملل اقدام کند. بر این اساس، بازنشستگان کشوری می توانند برای ارسال مطالب خود از طریق پست الکترونیک cspfnews@gmail.com‏ اقدام یا با شماره تلفن ۸۳۵۱۳۱۲۰ تماس بگیرند.