موشن گرافیک؛

روند برقراری حقوق بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری چگونه است؟

 

در اجرای بند الف بخشنامه شماره ۳۶۹۵ مورخ ۱۴/۷/۱۳۷۲ شورای عالی اداری، دستگاه‌های متبوع مستخدم، موظفند حداقل یک ماه قبل از موعد بازنشستگی، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به همراه مدارک مورد نیاز به صندوق بازنشستگی کشوری جهت بررسی و تایید قطعی ارسال نمایند. پرونده بازنشستگی شاغلی که ابلاغ بازنشستگی او از سوی دستگاه صادر شده، باید با مستندات کامل و بدون نقص به مدیریت های صندوق در سراسر کشور تحویل شود. در این حالت و در اولین روز دریافت پرونده بازنشستگی، یک پیامک به صورت خودکار برای فرد ارسال می شود که حاوی عنوان «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد» است. مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر استان ها به محض دریافت و ثبت پرونده بازنشستگی فرد، وارد مرحله بررسی پرونده می شوند که در صورت تکمیل تمامی مدارک ارسالی  و احراز شرایط بازنشستگی مستخدم منظور، مراتب به صدور حکم بازنشستگی با اختصاص شماره دفترکل مشخص منتهی می شود که در این حالت، پیامک دوم برای شخص ارسال می شود.