برگزاری همایش آموزش های فنی و حرفه ای برای بازنشستگان کشوری زنجان

همایش آشنایی با دوره های فنی و حرفه ای و تاثیر آن در مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی بازنشستگان کشوری و خانواده آن ها در زنجان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان، همایش آشنایی با دوره های فنی و حرفه ای و تاثیر آن در مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی بازنشستگان کشوری و خانواده آن ها با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان و اداره کل فنی و حرفه ای این استان و با هدف ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی بازنشستگان زیرپوشش صندوق در زنجان برگزار شد.
محمدرضا یوسفی، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این همایش، دوران بازنشستگی را بهترین دوران زندگی هر فرد دانست و افزود: بازنشستگان می توانند با حضور خود در دوره های آموزش فنی و حرفه ای، هم تجربیات خود را در اختیار هنرآموزان این مرکز قرار دهند و هم مهارت های لازم را از مربیان این مرکز، بیاموزند.
وی تاکید کرد: تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مراکز زیر مجموعه آن، ایجاد دوران سالمندی و بازنشستگی پویا و توانمندسازی این عزیزان است.
میرهادی موسوی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان زنجان در این همایش، اظهارداشت: صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر پرداخت حقوق و ارائه خدمات بیمه ای و رفاهی، در سال های اخیر اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی مثل پیشگیری از آلزایمر، ورزش و تندرستی، کارآفرینی و اشتغال و همچنین تغذیه و بهداشت برای بازنشستگان تحت پوشش و خانواده آن ها کرده است.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی با همکاری و هماهنگی کانون های بازنشستگی و دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار می شود، گفت: هدف صندوق بازنشستگی کشوری از برگزاری این دوره های آموزشی، توسعه سلامت و بهداشت و حرفه آموزی برای بازنشستگان تحت پوشش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان نیز با تاکید بر اهمیت نگرش و انگیزه افراد در زندگی، گفت: مهم‌ترین موضوعی که موجب نشاط و شادابی در یک فرد می‌شود، فعالیت و یادگیری مهارت های فنی است که می تواند انسان را از دیگران بی نیاز کند.
محمدرضا انصاری اظهارداشت: به موجب تفاهم نامه ای که بین سازمان فنی و حرفه ای کشور و صندوق بازنشستگی کشوری منعقد شده، پُرکردن اوقات فراغت بازنشستگان، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای به کانون های بازنشستگی، از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
انصاری افزود: آموزش، منجر به ایجاد انگیزه، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود؛ چراکه آموختن سن و مسوولیت نمی شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان، می تواند منجر به شادی، پویایی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بین بازنشستگان ترویج کند.
وی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان این آمادگی را دارد تا در جهت توانمندسازی بازنشستگان کشوری و خانواده آن ها با برگزاری دوره های آموزشی، اقدام کند.