افزایش حقوق بازنشستگان بیش از تورم از افتخارات دولت است

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه معارفه سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، با تقدیر از عملکرد سه ساله این صندوق، گفت: یکی از افتخارات دولت آقای روحانی، عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مراسم معارفه سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، عصر دیروز (سه شنبه ۱۶ آبان) در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد. در این مراسم احمد میدری با اشاره به استعفای محمود اسلامیان از مدیرعاملی صندوق، تصریح کرد: عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری یکی از افتخارات دولت آقای روحانی به ویژه تلاش برای بهبود شرایط بازنشستگان کشوری است.
وی، افزود: در صندوق بازنشستگی کشوری طی این چند سال، با همتی که آقای اسلامیان داشته است، این مشکلات وجود نداشته و تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر ایشان سبب شد که حقوق‌ها به موقع پرداخت شود.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جدای از پرداخت به موقع حقوق‌ها، تسهیلات بانکی بازنشستگان چند برابر افزایش یافت. همچنین در حوزه‌های بنگاه داری و اقتصادی نیز کارهای بزرگی صورت گرفت و برنامه مدونی برای خروج از بحران در صندوق بازنشستگی کشوری شکل گرفت و این‌ها همه بخاطر تدبیر و مدیریت آقای اسلامیان در صندوق بازنشستگی کشوری بود.
میدری با تاکید بر اینکه هدف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دور جدید، جوانگرایی در سطح مدیریتی است و به همین دلیل در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز این جوانگرایی انجام شد، خاطرنشان کرد: در حوزه صندوق‌های بازنشستگی، آقای اسلامیان علاقه‏مند بود این جابجایی صورت بگیرد و تصمیم این شد که آقای صادقی فر به عنوان سرپرست به صورت موقت معرفی شوند تا فردی برای مدیرعاملی انتخاب شود.
وی همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری در این سه سال به گونه‌ای تلاش کردند که این صندوق اکنون جزو نقاط قوت دولت است و باید همه کمک کنند تا زحماتی که انجام شده به هدر نرود. چیزی که مشخص است رضایت نسبی جامعه هدف ما یعنی بازنشستگان است که در این چند سال انجام شده است.
در ادامه این مراسم، محمود اسلامیان، مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سه سال پیش قصد بازگشت به دولت را نداشتم، گفت: در همان ابتدای کار، توانستیم در گام اول، وام بازنشستگان کشوری را از ۴۰ هزار فقره وام به ۲۰۰ هزار فقره وام افزایش دهیم و همین قوت قلبی برای ادامه کار شد.
وی افزود: برخی اقدامات همچون برگزاری جشنواره ورزشی، بیمه تکمیلی درمان، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و سایر اقداماتی که انجام شد، تا حدودی آلام بازنشستگان را کاهش داد؛ هر چند ضایعه خیلی سنگین‌تر بود.
مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری، ادامه داد: در ساماندهی هلدینگ های تخصصی کارهای ماندگاری صورت گرفت. خیلی از اتفاقات که در صندوق افتاده بود ریشه در ضعف مدیریت و برنامه ریزی داشت. با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد، توانستیم روند سودآوری خوبی را طی کنیم.
اسلامیان با بیان اینکه اینها اعداد و ارقامی است که ادعا نبوده و قابل محاسبه است، گفت: به طور کلی می‌توان گفت بنگاه تنش دار در زیرمجموعه صندوق نداریم و شرکت‌های زیر مجموعه ساماندهی شده‌اند.
پس از اسلامیان، ابراهیم صادقی فر، به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه جلسه تودیع و معارفه مفصلی پس از بازگشت وزیر از سفر، برگزار خواهد شد، گفت: شاهد بودم که چقدر برای شخص وزیر سخت بود که استعفای اسلامیان را قبول کند. در سه سال گذشته از نزدیک شاهد خدمات صندوق بازنشستگی کشوری بودم و هر زمان آقای ربیعی از آقای اسلامیان حرفی می‏زد، از عمق جان بود.
وی ادامه داد: عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در دوران آقای اسلامیان، بسیار بیش از آن چیزی است که بیان شد، به گونه ای که عملکرد این صندوق، موجب خرسندی شخص رئیس جمهوری است.
صادقی فر تاکید کرد: دکتر اسلامیان فردی اقتصادی است که ردای اجتماعی به تن دارد. تمام کارهای اقتصادی که وی انجام داده، ابعاد اجتماعی نیز دارد و اینها نشان می‌دهد که اسلامیان از یک اندیشه خاص بهره‏مند است.

خبرنگار: محسن دلیلی
عکاس: مینا شیروانی ناغانی