سوخت مصرفی ناوگان نفتکش ایران کاهش می‎یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از همکاری این شرکت با شرکت‎های دانش‎بنیان داخلی به منظور مطالعه و پیاده‎سازی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‎ها برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انرژی امروز، سیروس کیان ارثی، به افزایش و تداوم همکاری شرکت ملی نفتکش ایران با شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای اجرای قوانین بین‎المللی و استفاده از توان مطالعاتی و تحقیقاتی بخش‎های داخلی، چندی پیش قراردادی را با هدف کاهش سولفور سوخت کشتی‏‎ها با پژوهشگاه صنعت نفت امضا کرد.
وی با بیان اینکه سوخت مصرفی کشتی‎ها ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه شرکت های کشتیرانی را تشکیل می‎دهد، گفت: علاوه براین، همکاری مشترکی با شرکت‎های دانش بنیان داخلی به منظور بررسی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‌های ناوگان آغاز شده که امیدواریم نتایج خوبی در این حوزه و همچنین در بحث صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اقدام دیگر این شرکت در استفاده از توان صنایع داخلی اظهار داشت: تفاهم نامه‎ای را نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تشکیل شرکت مشترک امضا شده که برای ساخت کشتی‎های بزرگ و اقیانوس پیما در کشور و توانمندسازی صنایع داخلی مثمر ثمر خواهد بود.
وی همچنین به حمایت شرکت ملی نفتکش‎ایران از پایان نامه‎ها و تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و افزود: این شرکت برای گسترش پژوهش های دریایی، از پایان‎نامه های دانشجویی حمایت می کند.
وی سپس به وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران با در اختیار داشتن ناوگانی به ظرفیت ۲۱۵ میلیون تن، بزرگترین ناوگان نفتکش جهان به شمار می‎رود.
کیان ارثی گفت: این شرکت در دوران دفاع مقدس و تحریم ها توانست به پشتوانه نیروی انسانی ماهر و متخصص خود از توقف صادرات نفت خام کشور جلوگیری کند و حتی با حمل محموله‎های وارداتی بنزین مورد نیاز کشور مانع از توقف شریان خودرویی کشور شود.