عملیات اجرایی خانه امید نهاوند با حضور وزیر کار آغاز شد

خانه امید نهاوند با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ زنی خانه امید نهاوند در پارک آزادگان این شهر، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه سلامتی برای سالمندان و بازنشستگی توام با تندرستی، از راهبردهای دولت تدبیر و امید است؛ چراکه وجود معلولیت برای این قشر می تواند تبعات اجتماعی منفی برای فرد و جامعه به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه جمعیت کشور در آینده به سمت افزایش سالمندان گام برمی دارد، افزود: ما برای ورود به این دوره برنامه ریزی کرده ایم که از مهمترین بخش های این برنامه می توان به اجرای طرح غربالگری آلزایمر اشاره کرد که در حال اجرا است.
ربیعی گفت: دولت با برنامه ریزی که برای اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر دارد و اعتبارات خوبی که به این حوز اختصاص داده، امیدوار است بتواند مشکل اشتغال را به کمترین میزان، کاهش داده و معضل بیکاری را ریشه کن کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۳۶۰ ورزشگاه ویژه کارگران در سراسر کشور وجود دارد، افزود: افتخار می کنیم امروز متولی امور قشر زحمتکش کارگران و بازنشستگان هستیم و تمام تلاش ما این است که امکانات رفاهی و ورزشی را برای این قشر فراهم کنیم.
ربیعی با اشاره به اینکه هم اینک ۴۳ خانه امید در سراسر کشور فعالیت می کند، گفت: از این تعداد ۱۸ خانه امید در دولت تدبیر و امید احداث شده است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان نیز عنوان کرد: ارتقاء و بهبود وضعیت روحی و جسمی بازنشستگان، حضور در اجتماع و خروج از عزلت و خانه نشینی و تکریم و بزرگداشت بازنشستگان از جمله اهداف ساخت خانه امید است.
غلامرضا سیفی اضافه کرد: خانه امید شهرستان نهاوند دارای زیربنای ۷۲۰ مترمربع است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان همچون خانه‌های امید همدان و ملایر دارای بخش‌های مختلفی است. این مجموعه فرهنگی و آموزشی با طرحی جدید در یک طبقه ساخته می‌شود که دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن ورزشی، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی تئاتر است.
وی یادآور شد: ساخت خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده از توانمندی‌های ‏بازنشستگان، گذران اوقات فراغت و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.