همکاری فنی مشترک بین شرکت انگلیسی و پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار داشت: پس از بررسی فراوان توسط اداره خدمات فنی ومهندسی پتروشیمی جم، عملیات تزریق پرلایت در مخزن نگهداری اتیلن به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب با موفقیت برای اولین بار در کشور با مشارکت یک شرکت انگلیسی-ایرانی انجام شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سید حسین میرافضلی در جمع مدیران شرکت پتروشیمی جم با اشاره به اهمیت این دستاورد جدید تصریح کرد: این مخزن مدتی پس از بهره برداری به دلیل نشست تدریجی پرلایت به عنوان عایق حرارتی ما بین دو جداره آن، باعث کاهش شدید دمای جداره خارجی در بالای مخزن شده بود. این مخزن به دلیل نگهداری اتیلن مایع با دمای منفی ۱۰۴ درجه سانتی گراد و نیز به لحاظ عملیاتی، برای مجتمع بسیار حائز اهمیت بوده و صادرات اتیلن از طریق آن انجام می شود.
مدیرعامل پتروشیمی جم در ادامه یادآور شد: به دلیل همین مشکل، مجتمع مجبور به ذخیره اتیلن در سطوح پایین مخزن و محدودیت عملیاتی می شد؛ از طرف دیگر، به دلیل کاهش شدید دمای مخزن، نگرانی های ایمنی جدی نیز وجود داشت که پس از بررسی ها و جلسات متعدد کارشناسی و بررسی روش از دیدگاه ایمنی و اجرایی، قراردادی با یک شرکت معتبر انگلیسی صورت گرفت تا برای اولین بار در کشور شاهد تزریق ۳۰۰ مترمکعب پرلایت با وزن ۱۹ تن و با روش live top_up باشیم.
میرافضلی خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی جم با توجه به تجربه های موجود، آمادگی لازم برای ارائه و مشاوره خدمات مورد نیاز برای سایر مجتمع های پتروشیمی کشور را در موارد مشابه دارد.