ورزش‌های آبی راهی برای جلوگیری از آرتروز

با افزایش سن، سلامتی انسان با مشکلاتی مواجه می‌شود که افراد می‌توانند با روش‌های مختلف از جمله ورزش کردن از شدت و سرعت ایجاد این مشکلات بکاهند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایسنا، بسیاری از افراد سالمند دوست دارند بدانند که بهترین ورزش برای آن‌ها چه ورزشی است و انجام چه فعالیت‌هایی می‌تواند از تحلیل رفتن بدن آن‌ها جلوگیری کند.
یکی از بیماری‌هایی که افراد سالمند بیشتر به آن دچار می‌شوند «آرتروز» است. حدود ۵۰ درصد افراد سالمند به این بیماری دچار می شوند و آرتروز یکی از دلایل ناتوانی جسمانی افراد سالمند محسوب می شود که با انجام ورزش می‌توان از ابتلا به آرتروز جلوگیری کرد.
براساس مطالعات انجام شده، ورزش هایی که برای جلوگیری از آرتروز انجام می شود، بهتر است خیلی شدید و سنگین نباشد، اما به صورت منظم انجام شود. همچنین خوردن غذاهای سالم و جلوگیری از افزایش وزن نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
اما یکی از مهم ترین و اثرگذارترین ورزش ها، انجام ورزش‌های آبی است که می‌تواند به جلوگیری از آرتروز کمک کرده و از درد بیمار نیز بکاهند.
راه رفتن در استخر و آب گرم در این زمینه موثر است. آب گرم می‌توند جریان خون را در بافت‌های بدن افزایش دهد و از فشاری که بر روی مفاصل وجود دارد بکاهد.